FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har ett framtida projekt som jag försökt hitta en lämplig domän till. Det första alternativet jag ville ha var upptaget på .com men ledigt på de flesta andra TLD's. Vilket alternativ tror ni är bäst i ett sådant fall, att köra på att skaffa .net och .org och eventuellt försöka köpa loss .com-domänen senare (var listad till salu för $1500 just nu; ingen sida utan enbart domän) eller att försöka med en lite mer udda variant som t.ex. www.[ORD]365.com?
Mvh Vincent
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det hänger ju mycket på hur viktig domänen är för projektet.
Har du $$$ så att det räcker och du verkligen MÅSTE ha .com domänen så köp den plus .net och .org. Risken med att köra på bara .net och .org är att du skapar trafik till den som har .com vilket kan få priset att öka. Jag tror jag skulle gå på den udda varianten men regga .net och .org för framtida användning. Men vad vet jag. Jag är bara en glad amatör när det kommer till detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jo, pengar till domänen finns men däremot så vet jag inte om domänen är så pass viktig. Den udda varianten blir en kortare domän och kanske därmed lättare att komma ihåg.
![]() |
Svara |
|
|