FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Vilken aktör på marknaden har idag den stabilaste lösningen för outsourcing av mail-lösningar.
Vem anser ni idag har den stabilaste lösningen för ett företag med 10 -> 20 anställda dit man kan peka sitt MX record? Ovanstående gäller alltså inte hosting av webbsida utan endast hosting av mail. Budget 100 -> 1000 kr månaden.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Några speciella krav såsom Exchange?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Borde väl gå hos de flesta webbhotell ? Hur stort utrymme är ditt behov ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag håller på och kikar på detta jag också, hur pass bråttom har du?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag betalar gärna för att det skall funka, då det är en kritisk del av verksamheten. Tidigare har jag kört det i min egen serverpark vilket jag inte riktigt gillar längre.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kritisk mail bör man köra på egen server, om du inte vill ta ansvar för drift själv så kan du ju hyra en managed tjänst.
För om du har någon shared mail tjänst så ökar risken för problem av att servern sänks av förmycket mail (spam) eller olika attacker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Rekommenderar http://www.eurovator.se/ och deras epostlösning http://www.eurovator.se/Exchange/200...2/Default.aspx
Mvh Ziggy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|