FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu har jag tröttnat på att mailen på web10 nästan aldrig funkar och behöver ett nytt hotell.
Jag driver min sajt på heltid och är snarare expert på vad min sajt handlar om än det tekniska och vänder mej därför till er ”teknikproffs”. ;-) Jag är mer ute efter ett stabilt hotell än att det ska vara billigt. Dock: Behöver stöd för PHP5 (säger dom som hjälper mej med tekniken) Servrarna behöver stå utomlands (eftersom jag driver en sajt om spel), men supporten ska helst vara på svenska. (web10 uppfyller detta märkliga krav, men jag är trött på detta budgethotell). Jag är tacksam för alla tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
- Köp Co-location alt. VPS så får du ett ordentligt paket och du slipper även oroa dig för diverse begrännsningar i paketet. - PRQ (www.prq.se (saknar dock VPS numera)) - PatrikWeb (www.patrikweb.net) - Bahnhof (www.bahnhof.se) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Driver du en sajt OM spel? Varför skulle du då behöva ha sajten utomlands? För kunderna/besökarn menar du...?
Eller bedriver du en sajt MED spel?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du en sajt om spel så kan du lika gärna göra som tusentals andra skaffa ett svenskt webbhotell som tex Sajthotellet.com som är riktigt stabilt. Jag vill inte tipsa om någon av de andra jag kör då de är nere lite för ofta för min smak.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är sajten på engelska eller svenska? Är den på svenska rekommenderar jag svenskt webbhotell, annars inte.
Mvh Vincent
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Host host, men varför skulle ett svenskt webbhotell vara sämre om man inte har sajten på svenska? Det resonemanget förstod jag inte...?
Jag tror nog våra kunder som kör sajter på en flock språk inte lider av att det är i Sverige deras sajter är baserade...
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag driver en sajt OM spel. Jag har en del oddsjämförelser med länkar till olika bookmakers och p.g.a. lagarna om främjande av utländska spelbolag är detta faktum tillräckligt för att jag t.ex. inte ska få annonsera var jag vill.
Om servrarna står utomlands samt att jag håller mej borta från .se-domäner KAN det göra att jag slipper otrevligheter med Lotteriinspektionen. Jag kan svenska mycket bättre än engelska. Min sajt är enbart på svenska, och handlar i första hand om spel på svenska matcher. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Rent generellt låter det som du befinner dig i utkanten av gråzonen men på rätt sida riktmärket
![]() Tycker inte det borde vara något problem med att ha sidan i Sverige. Det är ju dessutom en fördel om besökarna är svenska.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Co-location låter ju som ett väldigt dåligt råd om man vill komma bort från att sköta tekniken. Det är en del pyssel och en hel del att ha koll på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
PRQ.SE OKWEBHOTEL.SE osv osv Skall servern stå utomlands, så finns det gott om alt i US. Om nu US är ett bra land att lägga en spelsajt i.. Bero lite på landet du bor, om du skall leva på din hemsida, satsa seriöst. Köp bra hårdvara, som du kan starta om remote. Undvik DELL servrar, dom suger!!!! HP gör bra FreeBSD / Linuxkompatibla maskiner. Man har sett en del skräckexempel på hur folk har köpt usel hårdvara till sina servrar, sedan bli dom sura att dom får betala 1000:- per omstart kl 03.00 på natten, bara för dom har snålat med att köpa bra hårdvara. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|