FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej, jag håller på att sätta upp en webbshop mha Cubecart. Jag har dock 2 problem.
1.) Jag lyckas inte få systemet att räkna om momsen när jag byter fraktsätt. Den räknar automatiskt med det fraktalternativ som står sist bland alternativen. 2.) Då jag skickar vidare min betalning till min kortbetalning via Payer (www.payer.se) så läggs momsen på ytterliggare en gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilken version har du?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
3.0.17
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar konstigt att Payer lägger på momsen en ytterligare gång.
Hur vet de att momssatsen alltid är samma. Man kan ju sälja böcker också (som har 6% moms) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Det är Cubecart som skickar information om vilken moms det ska vara. I det här fallet 25%, men olyckligtvis är det så Cubecart samtidigt endast skickar information om priset inklusive moms.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Momsen läggs på redan från början då man tittar i sin varukorg, men i sista steget av utcheckningsprocessen väljer man frakt i en "dropdown-meny" och då man valt laddas sidan om, totalpriset har då räknats om, men dock inte momsen, då den fortfarande endast räknar med det fraktpris som är sist i "dropdown-menyn".
Angående Payer, så är det så att Cubecart sänder iväg ett pris där momsen är inkluderad två ggr. Jag förstår självklart att det har någonting med uträkning att göra, men vill höra om någon stött på liknande problem, eller eventuellt vet viken fil jag bör leta i. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|