FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Jag efterlyser en ajax baserad WYSIWYG generator, som är bra. Jag vill alltså att när användaren klickar på ett "tjockt B" så ska texten i textboxen också bli tjock. Man ska kunna se de ändringar man gör direkt i textboxen som man skriver i. Den ska fungera på samma sätt som textboxen i Gmail då man skriver ett mail så ni som använder er utav Gmail förstår förhoppningsvis vad det är jag menar. Jag är osäker på om det är ajaxbaserat men det känns som det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tiny MCE kanske?
http://tinymce.moxiecode.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tiny MCE låter som det du vill ha. Funktionaliteten du beskriver är inte ajaxbaserad, utan endast enkelt javascript
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ajax är inget "språk" utan ett sätt att kommunicera med servern utan att ladda om sidan, detta med hjälp av javascript.
Men TinyMCE är nog i alla fall vad du letar efter. Om du sedan vill spara datan genom ajax så kan du enkelt skriva den kod som behövs själv, eller hämta ett lämpligt tillägg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
FCKeditor är en annan editor som fungerar väldigt bra. Finns exempel för de vanligaste serverspråken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har provat både FCKeditor och TinyMCE men jag, personligen, föredrar TinyMCE.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|