Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bindestreck i domän samt PR efter nyreggning?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-12, 14:28 #1
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Hej goda WN vänner!

Ha överseende med mina bristande kunskaper om detta ämne. Är trots därför jag är här ( för att lära mig mer ).

Fråga nr1:
Vad jag har kunnat söka mig till så är ett bindestreck i en domän som tex www.boka-biljetter.se inte nödvändigtvis negativt ur SEO-synpunkt. Snarare positivt?

Bindestrecket blir ett mellanslag som i detta fallet resulterar i att ifall någon söker på boka blir det en träff, om man söker på biljetter så blir det träff och söker man på boka biljetter så blir det fullträff? Är jag ute och cyklar eller har jag förstått det hela rätt?

Fråga nr2:
Om man köpt sig en domän som inte varit aktiv på ett par veckor men genom tidigare aktivitet har ett PR på låt säga 4. Finns chansen att man får ha kvar detta PR? Samt kommer det att hjälpa mig i mitt SEO arbete med siten?

MVH // Emil
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 16:49 #2
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärnas avatar

Undrar samma sak
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 18:10 #3
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Vad bra att du berättar det då pokerstjärna. Det hjälpte verkligen tråden framåt.

Bindesträck anses allmänt vara lite oprofessionellt då det ser spammigt ut. FinaCyklar.se är trevligare än Fina-Cyklar.se är nog det allmänna konsensuset. Det är dessutom ett tecken mindre, google förstår det och det finns egentligen inga uppenbara nackdelar (enda fördelen är ju egentligen att du som nykomling till fina cyklar-branschen alltid kan köpa fina-cyklar.se om finacyklar.se är upptagen).

Pagerank skickas inte mellan så, har en domän varit avregistrerad så har du inget reallt pr-värde kvar även om toolbaren kan visa det. Har du otur kan du till och med uppfattas som skurk och bestraffas med en pr gray kortsiktigt. Långsiktigt kan det vara en fördel då gamla inlänkar till domänen eventuellt kan återräknas som inlänkar till din nya site också. Principiellt så är det inte en teknik som funkar även om det finns några undantag .. heh.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 18:28 #4
Medlem

Medlem

Okej intressant detta,

Jag lyckades nämligen knipa en dylik domän idag inriktad på resor. Jag har länge varit ute efter en bra "allmän" resedomän. Så på det sättet passade det bra.

Men i mitt enfald kanske jag blev lite väl lycklig när jag reggade denna. Dels då den enligt statusbaren hade 4 i pagerank och dels för att jag fick för mig att det skulle vara kanon ur SEO synpunkt.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 18:51 #5
pokerstjärnas avatar

pokerstjärnas avatar

Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 12 2007, 18:10
Vad bra att du berättar det då pokerstjärna. Det hjälpte verkligen tråden framåt.

Bindesträck anses allmänt vara lite oprofessionellt då det ser spammigt ut. FinaCyklar.se är trevligare än Fina-Cyklar.se är nog det allmänna konsensuset. Det är dessutom ett tecken mindre, google förstår det och det finns egentligen inga uppenbara nackdelar (enda fördelen är ju egentligen att du som nykomling till fina cyklar-branschen alltid kan köpa fina-cyklar.se om finacyklar.se är upptagen).
Tack för info...
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-12, 19:43 #6
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Har den PR4 sen tidigare bör det ju betyda att det finns inlänkar. Även om dessa inlänkar kanske inte är jättepositiva är googles synvinkel bör de ju generera en del trafik.

Jag förmodar att de flesta länkarna finns kvar.

Jag har faktiskt en sån domän, vars enda egentliga värde är att det finns gamla länkar till den (det hade jag faktiskt ingen aning om när jag reggade domänen en gång i tiden)
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017