FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjenare, jag med dumma frågor igen...
Hur gör ni enmansföretagare egentligen med projektledning och underförstått säljare inbakat... Jag skulle ju se det som guld om jag hade en sådan som arbetade för mig, samtidigt som jag vissa månader inte skulle ha råd att betala denna full lön. Vet ni vad det finns för frilansare? Bäst av allt är ju att hitta en på samma kontorshotell som en själv så man sitter någelunda nära varandra. Tips? Idéer? Tankar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Antar att du har F-skatt, i sådana fall så skulle jag titta lite närmare på de teknikbyar som finns runt om i Sverige och ta kontakt med företag inom de områden som du eftersöker. Blir avsevärt billigare att skicka fakturor än att betala skatter, arbetsgivaravgifter. Det är väldigt vanligt i Norge där jag arbetat tidigare och där har man paraplyorganisationer och bygger upp ett brett kontaktnät så att man kan möta olika efterfrågningar ifrån kunder. Detta gör ju även att man blir mera attraktiv för kunden då man på kort tid att kan ta in en resurs med specialkompetens.
Bra länkar är nutek.se, startaeget.se samt kolla på idg.se samt naturligtvis googla. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inget Svenskt bolag, ett engelskt med VAT-nummer... Så fakturera går fint
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tror det finns om du sitter på iqube (www.iqube.se) jag har hört att de fakturerar dig per avslut dem gör.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|