FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Känner mig lite dum nu men jag måste fråga. Hur får jag in min site i msn, yahoo och lycos? Det verkar ju finnas en uppsjö av tjänster där man får betala dyra pengar bara för att bli reggade men inget "enkelt" sätt att lägga till site. Iofs är min site relativt ny, ca 2.5 månader, men man tycker ju att den borde komma med på något sätt. Dmoz verkar ju naturligtvis vara en bra väg att gå men där är ju ledtiden ganska lång.
Fångar inte sökmotorerna upp siter dom hittar genom länkar? Sidor där länkar till min site finns med är uppsnappade av motorerna så man tycker ju att dom borde gått på den. Jag har försökt att hitta info om detta men har inte haft någon lycka med detta så jag frågar experterna här ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gratisalternativ (de 2 första vill att du länkar tillbaka till dem som tack):
- www.addpro.com - www.addme.com - www.submitexpress.com Sen finns det ju ett antal betalalternativ som reggar dig hos 1000+ sökmotorer, de flesta tämligen ointressanta med mina ögon sett... Dock får du ofta hjälp att optimera sökorden, vilket kan vara intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
|
|||||
Validating
|
Citat:
(Hamnar under WEBBSIDOR, UTVALDA WEBBPLATSER är Köpta, SPONSRADE SÖKTRÄFFAR är från deras katalog. Du får räkna med att det tar tid på gratisreg, Nyckelord= länkar) Yahoo, http://search.yahoo.com/info/submit.html (kräver att du är registrerad användare. Tar oftast inte så lång tid att komma med, nyckelord = länkar. Din registrering kommer samtidigt till Altavista & AllTheWeb. Räkna dock med att sökresultaten skiljer sig även om dom idag använder sig av samma databas.) Lycos, glöm dom. Lycos visar endast köpta/andras resultat idag. Vill du komma med på Lycos så betala. Citat:
Citat:
Citat:
Det är ett hårt arbete att reggistrera sig manuellt men kommer att belöna dig tusenfalt, framförallt så riskerar du inte att "spamma" sökmotorerna. En lista på resurser att registrera sig finns på http://www.seologik.se/registrera.asp |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjenare,
Tack för tipsen. Grejen med MSN är ju att första punkten är: "Your site must be in English" vilket då min inte är. Men detta kanske inte spelar någon roll? Jag har registrerat mig för Yahoo, vi får se hur lång tid det tar för dom. När det gäller dmoz så var det kanske 2 månader sen. Vi får väl se hur det går. Siten har bara varit uppe i 2.5 månader så tids nog kommer dom och hälsar på. Google var relativt snabb däremot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||