FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag får ofta meddelandet "The RPC server is unavailable" när jag försöker öppna en .asp sida.
Detta händer när den första .asp sidan på den domänen öppnas, laddar man om den så funkar det igen.. Nån som har några tips? Windows 2000 server IIS 5 + cdont |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag vill minnas att jag hade detta problem tidigare på en av våra servrar men tyvärr så minns jag inte vad som var felet men jag ska försöka hjälpa dig. Jag förutsätter att du har uppdaterat systemet med dom senaste patch:arna. Här kommer två frågor som jag behöver veta för att se om jag kan hjälpa dig. 1 Jobbar sidan mot någon databas? Om ja vilken. 2 Får du några felmeddelanden i ”Event Viewer” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla efter en process som heter något met RPC. Det kan hända att den inte hinner med riktigt med första anropet ifrån IIS'en, så testa att ändra Startup Type på den så den startar vid upstart av maskinen.
(jag chansar helt vilt nu, men men ...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
2. Jepp: Event Type: Warning Event Source: W3SVC Event Category: None Event ID: 37 Date: 2004-05-16 Time: 10:32:20 User: N/A Computer: JODA-SRV01 Description: Out of process application '/LM/W3SVC/6/Root' terminated unexpectedly. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det jag skulle börja med var att gå igenom behörigheterna på fil nivå och sen skulle jag prova att under ”Application Settings” först välja remove och sen Create. Skulle det inte hjälpa så stoppa den sajten och skapa sen en ny som pekar mot samma filer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
MSDN, frågenummer: Q284716
... kolla där! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för alla svar!
Jag har hittat felet och det är självförvållat. Jag kör ett script som dödar dllhost.exe då nån av mina kunder kör en dålig kod vilket resulterar i ett minnersläkage i just dllhost.exe. Enkelt löste jag detta genom att med vissa intervaller döda den processen, MEN då får jag detta meddelande medan "asp motorn" starartar på servern och den kan visa asp sidorna. Är det nån som har nån lösning på mitt första problem? Alltså: Hur får man dllhost.exe att släppa minnet utan att starta om processen eller iis:en (det tar för lång tid) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Ta kontakt med kunden som skriver skitkod och be denne att skriva om sin kod eller stäng ner hans konto. Lättare än så kan det inte bli. Det är din server och den skall fungera för alla dina kunder och deras besökare. Du förlorar ju inkomster ifall någon dödar din server. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Isolera sajterna istället, om du har många så ta ett gäng på t.ex. 5st i varje isolering.
Så slipper andra än dom som ingår i isoleringsgruppen råka ut för klanteriet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Så rätt så rätt. Sedan kan logga varje grupp så har man loggfilerna för felsökning senare och kan ringa in felet sedan kan man kontaka användaren och be denne att rätta till felet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|