FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
I snart 5 år har jag använt one.com, som webbhotell för en PHP-Nuke sajt med en databas på nu 130 MB och 4000 besökare per dag. Ibland går det dock segt och blir blank sida eller sidan kan inte visas, men i stort sett går det bra.
I Råd och Röns test fick Surftown bäst i test. Jag funderar nu på byte till Surftown Starter. Har någon bytt från one.com till Surftown och blivit nöjdare? Kan man använda .htaccess och modrewrite med Surftown? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jadå, både .htaccess och mod_rewrite går bra att använda sig av.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man kan ju även testa oss helt gratis och utan några förpliktelser i 3 månader, om man så vill...
Läs mer här: http://www.surftown.se/?docid=c971ec...9-f850d5c3f2e3 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Min erfarenhet av One.com, som dock är ett år gammal, är att allt annat är snabbare. Tyckte det gick otroligt segt att ladda sidor samt köra databasfrågor. Hurvida supporten är gäntemot andra hotell har jag ingen uppfattning om då det enda jag kontaktade support om var hur man sa upp sig (då efter två år som kund).
EDIT: Glömde rekommendera dig om att prova Surftown, då de ändå har en förmånlig kampanj. EDIT 2: En fråga till dig jgabor: Hur många stannar kvar respektive lämnar efter provtiden gått ut? Kanske lite *hysch hysch* om exakta siffror men en procentsats kan du väll bjuda på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min erfarenhet av dessa hotell är att dom är likvärdiga och påminner mycket om varandra. Uptime på servrarna är mycket bra när jag var hos dom. Men inte så mycket finesser så som att koppla flera domänadresser till samma konto b la.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De kör ju trots allt H-Sphere som har en inbyggd funktion för detta. Om det är aktiverat eller inte är en anna fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() Jgabor: Vad har ni på Surftown för möjligheter till detta när det gäller IIS (ASP). T.ex. ISAPI_Rewrite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag rekommenderar Binero istället, har just flyttat dit ifrån Surftown.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tänk bara på att det för det mesta inte är tillåtet att "sälja vidare" webutrymme till tredje part, utan att det bara är tillåtet att lägga upp dina egna domäner på ditt konto. Det står dock inget om detta i avtalsvillkoren på surftowns hemsida, så det är nog bäst att fråga. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|