FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag är ny här på forumet. Undrar lite vad ni andra som har webbutik har för conversion rate på era butiker? Vi ligger runt 1,5% Vet inte riktigt om detta är bra eller dåligt!? Normalt?? /Kristian N |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Även om vi gärna delar med oss av tips och kunskaper så är nog conversion rate lite väl känsligt för att tala helt öppet om. Skulle jag ange min konversion rate så ger det dig ingenting (eftersom vi inte är i samma bransch). De enda som skulle ha någon nytta av den informationen är mina konkurrenter - ingen annan. Även om jag har ett bra utbyte med vissa konkurrenter som finns på detta forum, så finns det andra som bara hänger i skuggorna och snyltar på kunskapen.
Vad för conversion rate som kan anses vara normal beror naturligtvis på bransch och vad du säljer. Jag antar att du ändå vill ha ett svar. Min gissning är att snittet hos alla landets webbutiker ligger mellan 1 och 3 % i konversion rate. Sen finns dat säkert massor av butiker som har både sämre och bättre conversion rate. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Som Gustav säger så är det väldigt varierande.
Mellan 1 - 3% kan som sagt anges normalt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
*Raderat*
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok Tack för fingervisningen...
Visst inte att det var ett så känsligt ämne..... Förstår iofs inte riktigt hur konkurrenterna kan skada mig om jag ger ut den informationen!? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|