FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har ett problem, vi anlitar Mediaanalys för vår sökoptimering och adwords. Vi tenderar att tappa positioner med våra sökord (ca 25-30 ord). Jag kontaktade Mediaanalys och de sa att det beror på att vi har flera domännamn och bör göra en 301 redirect.
Vi har för tillfället 4 domännamn: danelko.se thermokon.se thermokon-danelko.se danelko.com Alla dessa länkas mot vår huvuddomän danelko.se, nu till kruxet, hela hemsidan ligger på crystones server. Så när jag loggar in på ftp ser jag bara informationen som är för danelko.se. Jag vet inte hur jag skriver in 301 redirect för att få de andra domänerna att hoppa in på danelko.se. Antingen är jag helt ute och seglar eller så har jag problem ![]() Finns det nån vänlig själ som kan tänkas förklara för mig hur jag gör? Tacksam för svar. Dominique |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Pröva gå "uppåt" några mappar för att sen gå in i en mapp som heter "domains" eller dyligt, i respektive mapp för varje dom lägger du en fil som heter .htaccess, och den fyller du med detta:
redirect 301 / http://www.danelko.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
humm....det enda jag har när jag går till första mappen är
db logs www och i www mappen ligger hemsidan.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kanske måste ta kontakt med crystone och be dem lägga in detta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan nog kontakta dom och be dom lägga in en .htaccess som visas ovan på varje domän, det bör dom kunna fixa på ett par minuter
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|