FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej
Jag försökte ringa Tre:s kundtjänst på 020-33 33 33 från min telefon med Tele2 som operatör. Får till svar att numret inte har någon abonnent. Kollar deras hemsida, och jovisst är det det numret. Chattar med deras kundtjänst och jo, det är det telfonnumret de har. Inga problem att ringa landlines eller direkt till 3-kunder, men som sagt, inte deras kundtjänst. Skumt som fan. Någon annan med liknande problem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Mitt företag har 3 abonnemang med en växel från tre.
Det händer varje dag att folk inte kommer fram till vår växel. Numret kan inte nås, man blir kopplad någon annanstans. Numret till vårat Göteborgskontor kan man inte ens ringa längre. Såhär har det varit i någon månad nu. Trots att vi kan ge dom nummer och tidpunkt då någon har försökt nå oss, så hittar dom inget fel. Utan dom verkar tycka att det fungerar utmärkt. Tre är nog det absoult värsta jag har stött på! Så som svar på din fråga så har det hänt flera gånger att jag inte kan nå deras kundtjänst. Det är tydligen så för att dom har uppdaterat deras system. Mitt rekord för att nå kundtjänsten, är att jag kom fram på elfte försöket :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tele2 är ingen höjdare heller kan kan jag meddela efter att ha använt dem senaste 4-5 månaderna, så felet kan säkert lika gärna ligga hos dem...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Felet ligger hos Tele2, vi har exakt samma problem med våra ip-lurar, har man Tele2 så kan man helt enkelt inte ringa oss.
Vi bytte senare till växel på Tre, samma fel ändå, från samma abonnenter. Vissa som har Tele2 i storstäderna kan ringa, men inte i mindre orter m.m. Så felet är inte hos Tre, eller Digisip som i vårt fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har även problem med Tele2 när det gäller att ringa ut. Det är ofta det inte går och man får försöka igen. De har felsökt i över en månad men inte klarat av att fixa problemet. Först skyller de på Telia, sen skyller Telia på Tele2. Till sist gav de upp och jag får dras med problemet..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har aldrig haft Tele2 tidigare, men jag har förstått skillnaden med att använda ett riktigt lågprisbolag som operatör. Trots att jag har företagsabonnemang - vilket möjligtvis borde ge möjlighet till lite högre servicegrad - så går det ju tex inte att komma till support eftersom de inte har någon support-avdelning!!!
Man får prata med kundtjänst som i vaierande grad från hjälpsamt till snorkigt sitter och läser innantill från deras webb... "Finns det ingen tekniker eller support jag kan prata med" "Nej, det är jag som ska kunna det här" "Ja, men finns det inget som du kan koppla mig till som vet då?" "Nej...." Att de dessutom verkar ha sämsta täckningen i Stockholms förorter gör inte saken bättre. Jag har nyligen flyttat till hus i Nacka och kan inte ringa hemifrån + samtal bryts ett flertal ggr påväg till och från stan. Jag blev verkligen förvånad, jag har bara haft Telia och vodafone tidigare och trodde faktiskt inte det skulle vara så stor skillnad mellan operatörerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm.. jag har använt Telia för både telefon och bredband (adsl) och enligt mig är dom absolut sämst.. högst priser och sämst support
Det tog dom 2 veckor att inse att felet på mitt ADSL berodde på dom och inte min utrustning, sen tog det ytterligare 2 veckor att fixa det Har BBB för bredband nu, bra support och bra priser - kommer aldrig byta Har Tele2 för telefon, funkar hela tiden och än så länge har jag kunnat ringa överallt - supporten är bra och kunnig Allt beror nog på vem man får tag i inne på support osv |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|