FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hallå,
undrar bara. Funkar det att frysa ner sig och sedan tinas upp om 100 år och leva :huh: Ingenting jag funderar på, bara kul att veta :blink: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
vad jag vet så funkar det i teorin :P
Idag kan du frysa ner dig - men du får vänta tills tekniken kan tina upp dig igen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har någon sett Demolition man? :]
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet kommer alltid att vara att kunna tina upp dig i samma hastighet som du kan frysa ner dig utan att blir kokt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Vad behändigt det skulle vara att kunna frysa ner sig under de värsta vintermånaderna. Om man inte åldrades då... För övrigt lite udda tråd detta...
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Läs lite på http://www.alcor.org/
De har en sådan vision och lyckas med att frysa ner människor i dagsläget |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nja, cellerna i kroppen är ju fyllda med vatten och har ett tunt membran som är att liknas vid en plastpåse. Tänk dig att du har en med vatten fylld plastpåse och lägger in den i frysen. Den spricker troligtvis eftersom isen har större volym än vattnet, samtidigt som iskristallerna gör sitt för att skära sönder membranet.
Man skulle kanske kunna frysa ner någon uttorkad men detta är såvitt jag vet ett stort problem när man blir nerfryst. Cellerna förstörs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Men har funderat på en sådan här sak: Måste inte "rätt" organ frysas ner i rätt ordning? Jag menar, om lungorna t.ex. "lägger av" först, får ju inte hjärnan något syre, och då blir man hjärnskadad?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|