FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag driver nu ett företag där jag säljer färdiga hemsidor till mestadels småföretag som inte kan så mycket om hemsidor. Eftersom jag inte har någon egen server så har jag ett samarbete med ett webbhotell där jag lägger kundernas hemsidor.
Så därför får jag inga återkommande beställningar av samma kunder vilket jag nu alltså är ute efter. Därför undrar jag vad det mer finns för tjänster (gärna närliggande kategorin hemsidor) som man kan sälja i typ abbonemangsform så jag får återkommande kunder? Ps. Jag har ju funderat lite på att skaffa nån server att lägga hemsidorna på så jag kan ha som mitt egna webbhotell, det skulle va de bästa. Men jag vet inte så mycket om hur man gör, vilka servarar som är bra, vilka mjukvaror man behöver och vad man mer bör veta om och känna till. Det vore ju jättehyggligt om nån som har erfarenhet skulle kunna redogöra lite |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Uppdateringsavtal? De betalar dig x kronor för varje nyhet eller y kronor per månad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Typ ett webbhotell genom tex Oderland?
www.oderland.se/webbhotell/content/view/30/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Pettolajnen: Vi har ett system där vi ger kickback på månadsavgiften och del av startavgiften beroende på hur mycket du själv gör vid skapandet av kunden.
Vi tillhandahåller utbildning av vårt CMS/Webshop och du får också tillgång till våra utvecklare vid mer avancerade lösningar. Vi kan också ge dig leads både i form av excelfiler och konkreta behov/förfrågningar. Kan detta vara intressant? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan ju köpa en egen server och ställa den hos någon colo operatör, installera windows server, fixa upp apache, php, mysql osv alt köpa dedikerad hosting och låta de sköta driften.
Lite mer "frihet" att ha egen server, då du kan göra precis vad/hur du vill. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|