FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hejsan,
jag reggade mig här om dagen på trig.com och såg en väldigt smidig lösning då man skulle välja vilket land/stad man kommer ifrån. man får börja med att välja land, därefter län, t.ex. dalarna, västmanland, sen får man välja stad. väldigt fin lösning. jag undrar om det finns ngt liknande lösning på det hela, där alla världens länder, län, samt stad kan väljas enligt denna procedur. ngn som vet om detta script går att få tag på utan att man manuellt skriver in alla världens länder, länd samt städer i databasen? det finns ett exempel på följande länk: http://www.javascriptindir.com/testet.asp?id=1259 dock skulle jag ha alla världens länder, län samt städer inlagda. /mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Just det systemet har jag sett på ett antal sajter.
Iaf vad gäller i sverige att det går neråt... Så något register över det hela borde gå att skaffa/köpa på något vis tycker jag... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
vart kan man köpa detta då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle kontakta en sajt som redan har systemet och fråga om man kan
köpa det av dom.. Har trotts allt sett det lite här å där så nog finns det... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ehm.. jag har alla länder i databasform, samt tillhörande flaggor i miniformat. Hämtar landet från databasen, skriver ut det på följande sätt [img]flagga/<hämtar från databas>.png[/img]
Fast det är ju bara länder.. men du vet att jag finns i alla fall. Har dock bara 189 länder, tror det ska vara 194 eller nått åt det hållet. kanske inte något du är intresserad av... men nu sa jag det, så nu vet du ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
hej,
tack men att fixa enbart länder är inte problemet, utan vill även ha stater/län samt städer. tack ändå |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan informera dig om att det finns listor över sånt som du kan köra in i en databas själv, men datamängden är stor, inget du kan slänga upp lätt i en dropdown, iaf inte för större länder (Google?).
Eftersom jag har gjort det kan jag säga att det rör sig om 3.043.095 "städer" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
robert:
du skulle inte kunna vara snäll och ge mig länkarna till de sidorna? /mvh |