FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med servrar placerade i en serverhall spelar det ingen större roll hur mycket de låter. Nu kom dock en kontorsgranne och undrade om det fanns någon form av ljudisolerande låda som de kunde stoppa sin tornserver i. Denna server ska nämligen stå i ett kontor och den låter lite för mycket.
Finns det någon färdig lösning?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det ska alltså vara en låda eller liknande att stoppa hela datorn i. Det är ingen som orkar skruva i burken i sig.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla på www.combidata.net (http://www.combidata.net/2004/html/r...FQ3tlAod2VP-Rg). Dök upp som en sponsrad länk när man googlade på "ljudhuv dator" och de såg ut att kunna fungera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nästa problem blir värme. Tyvärr kommer det på köpet om man vill ha en inkapslad server.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ljudhuvar funkar dock rätt bra. Jag körde med en sådan förut när jag tröttnade på brummandet några år innan det blev hett med tysta datorer. Den hade en riktigt stor radialfläkt som gick på lågt varv så det blev markant tystare och jag hade inga värmeproblem trots överklockad cpu (Celeron 300A i 450Mhz om nån minns det tricket..).
Annars är det ju ännu enklare om de kan hitta något förråd eller liknande att ställa burken i. En enda server brukar sällan innebära några stora värmeproblem ens på sommaren om det finns ventilation. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|