FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle behöva bygga in lite ajaxfunktionallitet i en mobilkompatibel sida, och finner att jag inte kan hitta något xmlHttp-objekt att använda mig av i kommunikationen mellan klient och server.
Har testat i den vanliga standardbrowsern i en SonyEricsson K800i. Någon som vet om det finns ett xmlHttpobjekt att använda sig av, och vad det i sånna fall heter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Den enda mobilbrowsern jag vet som kan använda ajax funktionalitet med xml objektet är Opera
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Är wap redo för ajax? Enligt min uppfattning så är den inte det, om 2-3 år kanske. Men en experimentell sida, coolt. Men som sagt, Opera och Safari. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
"Är wap redo för ajax?
Enligt min uppfattning så är den inte det, om 2-3 år kanske." Wap är väl en standard som endast är relevant när du surfar genom gsm/gprs väl? Vem "wappar" nuförtiden? Tror han utgår från användning av 3G-lur... eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
dem som inte har råd med 3gtelefon surfar via gprs..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur vida man nyttjar gprs eller 3G för att få en internetuppkoppling är irrelevant.
Hur är det med javascriptstöd i olika mobilbrowsers? Det verkar som att nya nokiatelefoner inte enns har stöd för javascript i originalbrowsern... Kan det verkligen stämma? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|