FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hypotetisk fråga
Om kund på eget bevåg ger sig in i mySQL (eller liknande) och helt enkelt förstör data och sedan ber mig återskapa de trasiga tabellerna. Vad skall man begära i ersättning? Normal tim antar jag? Och om det skulle bli tråkigheter? Kunden kanske räknar med att detta skall ingå som support - hur gör man? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
mjo.. men i det här fallet är det ett gammalt jobb.. så jag har suttit och lusläst gammal kod för att lista ut hur tabellen ska se ut
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Självklart ingår det inte i supporten, men om kunden är viktig för dig och du känner att dom borde få det gratis så sure..
Själv hade vi tagit timpenning för att återställa något som kunden själv förstört, fast det är klart är det en stor kund som lägger mycket pengar i övrigt så kan man väl bjuda på det.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm..
Antingen gratis eller X kr (fast pris) för att återställa från backup. Eller så ordinarie tim-pris på supporttjänst. Det låter på dig som att ingen backup finns att tillgå, hur smart var det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Webhotellet som dom ligger på sköter backup, finns dock ingen backup på den förlorade tabellen
Jobbet är ett gammalt och avslutat jobb (mesta delen av det jag gjorde är t.om omgjort av annan utvecklare - enda som är kvar är mySQL tabellerna) Och nej, jag lagrade ingen backup på deras mySQL databas då jag inte behövde någon |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||