FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag håller på att bygga en e-handelslösning i php, betalsystemet kommer från ideb+euroline. Efter ett tags byggade har jag insett att mitt nuvarande webhotell (epsab.com), som annars är mycket bra, kör php i safe-mode. Har diskuterat om dom är villiga att exkludera katalogen jag måste skriva till från safe-mode, men det går dom tyvärr inte med på. Vill helst slippa att hyra en dedikerad server eller liknande, då jag har noll koll på hårdvara + linuxgrejer och whatever. Samtidigt har jag fått för mig att det kostar för mycket.. Hur har ni andra löst liknande problem? Johan www.miska.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad exakt är det du vill göra, vad för katalog ska du skriva till? Kör de open_basedir?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
betallösningen måste skapa en temporär fil genom fopen()
vet inte exakt vad open_basedir är för något och om det är på eller av. en tekniker på ideb tipsade om safe_mode_include_dir, men killen på webhotellet ville inte lägga till katalogen jag är tvungen att skriva till pga säkerhetsrisken(?). är open_basedir en lösning som skulle kunna fungera? johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du skapar den temporära filen i en katalog där ägaren till scriptet har skrivrättigheter borde det inte vara ett problem?
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi hade samma problem när vi satte upp shoppen på hiphop.nu, efter ett mail till webhotellet så var det fixat inom 24 timmar. De stängde helt enkelt av safemode på bara den mappen det gälde. Om du kan tänka dig att byta webbhotell så skicka ett mess eller mail så kan jag hänvisa dig till det hotell vi hyr plats på.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|