FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag har köpt alldeles för fånga kreditupplysningar hos Creditsafe. Är det någon därute som har behov av kreditupplysningar på privatpersoner (betalningsanmärkningar och skulder) och vill använda mina kvårstående kreditupplysningar i kontot under september (Avtalet slutar på 9 okt.)? Jag har ca 5000kr värda upplysningar i kontot som står och håller på att bli spill. Det är ett såndan kort varsel men det beror på att jag hade missförstått avtalet med Creditsafe. Jag köpte dessa KU för 8kr per styck men du kan föreslå vilket pris och hur många du är villig att betala. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag skaffade ett konto hos Creditsafe för snart ett år sen så var jag lite negativ till att betala en summa för ett antal kreditupplysningar som jag inte visst om jag skulle hinna göra av med. Då blev jag lovad att det inte var något problem att använda dessa när ett år hade gott utan jag skulle ring så skulle det förlänga abonnemanget. Hade jag inte fått detta löft så hade jag inte bundigt mig för ett år.
Så en fråga ang kreditupplysningar. Det är snart dags för oss att förlänga Creditsafe för ett år till. Det har fungerat bra för oss men är givetvis nyfiken på om det finns andra som är lika bra. Vad vi behöver veta är hur våra nya kunders betalningsmoral är dvs om det har mängder med betalningsanmärkningar samt eventuella summor. Vi betalar idag 10:-/st för detta. Jag har sökt på WN om detta men jag är nyfiken på vilken ni tycker är bra idag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu har jag pratat med Creditsafe igen och desparat försökt ha dem hjälpa mig och till slut har jag fått ett nytt avtal (med mindre) tillsammans med en del av de kvarstående kreditupplysningarna. Så, de var i alla fall mycket lyhörda till slut.
Angående billiga upplynsningar: under de senaste månaderna har jag gjort mycket undersökning också för att hitta ett bra alternativ. Jag har fått veta att Justitia - Svenska Handelstidning (www. shj.se) verkar vara ett bra alternativ. De har en tjänst som heter Arkiv på internet och erbjuda ett bra pris. 3-4 kr per styck beroende på avtalet. Om du behöver ca 200 styck tror jag att du får ca 3 kr per styck. Jag tänkte prova med dem när avtalet hos Creditsafe slutar. Annat alternativ är www.upplysning.se. Där kan man köpa KU per styck utan avtal. Ca 8kr/styck. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Trevligt att det löste sig. Ska kolla dina tips, tackar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vi själva använder Business Check (www.businesscheck.se) för egna kontroller i samband med köp av fakturor avseende B2B samt B2C. Vi erbjuder även denna tjänst till externa klienter.
Vi har haft ett samarbete under snart 3 år och är mycket nöjda /Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi använder Syna
Kan starkt rekommenderas! |