FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Något förslag till denna rad?
Rad 15: I Internet Explorer 4.0 / Navigator 4.0 är inte attributet BACKGROUND tillåtet för taggen <TD>. Koden ser ut så här: <td height="60" width="50" rowspan="2" background="images/sida-v.jpg"></td> Funkar i IE men inte i Firefox. Tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kod:
<td height="60" width="50" rowspan="2" style="background-image: url(images/sida-v.jpg);"></td> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar som om det inte är nån bra idé att försöka göra nått i Frontpage, hela fellistan blev så här:
inte attributet BOTTOMMARGIN tillåtet för taggen <BODY> inte attributet LEFTMARGIN tillåtet för taggen <BODY>. inte attributet MARGINHEIGHT tillåtet för taggen <BODY>. inte attributet MARGINWIDTH tillåtet för taggen <BODY>. inte attributet RIGHTMARGIN tillåtet för taggen <BODY>. inte attributet TOPMARGIN tillåtet för taggen <BODY>. Samtliga hänvisar till denna rad: <body topmargin="10" leftmargin="1" rightmargin="1" bottommargin="1" marginwidth="0" marginheight="0" bgcolor="#000000"> Tips på alternativ till Frontpage?? (ska nog låta bli detta när min kollega inte finns på plats, inte riktigt min avdelning) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Microsoft Expression Web som jag har för mig är efterföljaren till frontpage tycker jag funkar bra för design och uppbyggnad av sidor.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Kod:
<html> <head> ... <style type="text/css"> body { margin: 10px 1px 1px 1px; background-color: #000000; } </style> </head> <body> ... </body> </html> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
dags att skrota Frontpage?
ingen jag känner som bygger hemsidor använder sig av Frontpage - mycket för att det på egen hand lägger in kod efter eget tycke |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jepp, plugga som gäller, dock är ekonomi min bit, men man får lägga ner lite tid på detta.
Tillfälliga lösningen blev Microsoft Expression Web, öppna & spara, sen var det inga bekymmer i Firefox. Lite märkligt tycker jag!! Men men, tips på några bra guider för CSS? Kikade lite på Dreamweaver, men är nog plugga som gäller där med. Bara att betala o se glad ut tills man lär sig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
http://www.webdesignskolan.se/ http://www.htmlsidan.se/ ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Använd dreamweaver så sabbar iaf inte programmet kod de gånger du klipper och klistrar från exempelvis forum som detta.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|