FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej!
Jag har problem med den trådlösa uppkopplingen på min fina Asus A7D Jag har nyss installerat XP Home, istället för Vista och fick då även installera om alla drivrutiner o.s.v. Datorn har ett inbyggt trådlöst nätverkskort. Den trådlösa uppkopplingen fungerade den första dagen efter ominstallationen. Den hittade mina två trådlösa nätverk (D-link och FON) och även en del från grannarna, totalt ca 5-8 nätverk. Sedan så slutade den plötsligt hitta trådlösa nätverk. Jag har provat det ena och det andra. Både ominstallerat de berörda drivrutinerna igen, uppdaterat i listan, deaktiverat och aktiverat den trådlösa anslutningan igen, men den ser inga nätverk alls. Någon som vet vad detta kan bero på? All hjälp uppskattas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Testat inaktivera brandvägg? Fungerar det med sladd?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Fungerar perfekt med sladd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm, prova att starta om routern /eller drivrutinerna och installera om dom igen..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade ett liknande problem, tydligen så körade routern på en för hög channel för att min laptop skulle hitta den. Testa ändra till en lägre, typ 1-6.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
På en del bärbara så finns det en knapp på/under/sidan datorn där man stänger av det trådlösa nätverkskortet i datorn. Man ser kortet som vanligt i datorn och kan aktivera och avaktivera, men den hittar inga AP.
Mvh Christian |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag börjar oroa mig ganska mycket... nu kom jag på att när uppkopplingen försvann så var det så att den först "blinkade" mellan att det fanns och inte fanns trådlös uppkoppling. Den försvann alltså successivt. Spa testa göra om allt möjligt igen, återkommer under dagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har du kollat så att Wireless zero configuration-tjänsten är aktiv.. Man kan få sådana fenomen om den har stängt av sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
NU har jag fixat det! Skriver från den bärbara.
Tydligen så var den trådlösa uppkopplingen ändå avstängd, precis som balinet påpekade. Problemet var att den där "knappen" faktist var på ON, men den kontrollerar både WLAN och Bluetooth som jag tydligen också har inbyggt. Då knappen var på ON så var egentligen bara Bluetooth på. Jag kon fram till att jag skulle använda "Fn"-knappen i kombination med F2 för att få fram en meny, där jag kunde välja mellan att ha på WLAN, Bleutooth, båda eller inget. Tur att jag hittade det. Tack för hjälpen alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Lånar tråden liten... Någon som har fått det att fungera bra med något trådlöst NIC i Vista på en stationär dator?
Hört att det krånglar mycket på vista... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|