FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har en sida där jag tänkte skriva nya artiklar varje dag. Är det godkänt ur SEO-synpunkt att ha allt på samma sida och anväda sig av databaser för att hämta artiklarna eller bör varje artikel ha en egen html eller php sida med olika metataggar/titel?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, det är det ultimata. Kolla Wordpress och andra bloggar osv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är det även ok med ett väldigt enkelt skript eller är det något speciellt med Wordpress?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Speciellt och speciellt, det är väldigt enkeltarbetet och seo-anpassat redan från grunden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, men om man nu använder sig av ett script där alla artiklar hämtas dynamiskt ur en databas samma sida. Vad är det som ersätter metataggarna då? Hur syns de olika artiklarna i en sökmotor?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ersätter meta-taggarna?
Har du inte meta-taggar brukar Google ta en del av det första stycket som sedan visas i sökresultatet. Du kan givetvis också sätta egna meta-taggar i t ex Wordpress om du använder något av alla plugins som finns tillgängliga för detta ändamål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har ett eget artikelscript på min site, deserveit.se där jag har en jävla massa fält att fylla i när jag skapar artikeln... Dessa fält är t.ex. description och keywords och grejer - så lägg till sådana fält i ditt artikelscript du.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|