FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Börjar bli extremt less på alla nymoderna mobiltelefoner med funktioner som man inte har större nytta av.
Har nyttjat en SonyEricsson T630 och har numera en Nokia 6230, den senare har numera börjat med idiotin att starta om sig när någon ringer, händer ungefär vartannat samtal, utgående går fint. Visst, kan lämna in för uppgradering, stjärna-fyrkant ville dock ha den i ett par dagar, kan inte vara utan telefon så jag måste köpa en ny. Önskar således användartips, med det menar jag tips på mobiltelefon som ni använt aktivt, inte läst om ![]() Krav, blåtand, bra kalender och färgskärm. Har inte hittat något känt om 6230 att den har detta fel, har jag ett måndags-ex ? Någon där ute som har en 6230 och inte har dessa problem ? isåfall kan jag ju bara köpa en till sådan då jag gillar den (då den jag har är av första utslussningen ) ![]() Kanske ska tillägga att den ska köras i företaget, alltså mest samtal + noteringar och kalender, sms, mms, kamera och sådant har ingen betydelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
P900?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fan ska ju köpa mig en 6230... :angry:
Tänker köpa en kontant då jag inte har någon lust att förlänga mitt svindyra abbonemang. Hade en 7110 innan som var en riktigt bra telefon på sin tid. Lånar en Ericsson nu vilket inte är mitt race riktigt. Hänger sig osv... blå för ericsson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nec e616 (www.tre.se)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör med Nec e616 just nu och måste säga att jag är nästan helt nöjd. Det ända som är "dåligt" på den är batteritiden som är lite småsunkig men man får ju med två batterier så det är iofs lungt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du ska inte jobba "emot" din telefon, utan jobba "med" den.
Själv har jag en P900 som jag är nöjd med då jag faktiskt har lyckats skippa en extra PDA i fickan. Jag använder många (men inte alla) funktioner också, främst: * Anteckningar: Här dumpar jag alla utkast mm från datorn innan jag ska iväg på något viktigt. * Kalender: används dagligen för viktiga datum, mötestider etc... * Internet: Japp, wap.eniro.se har fått göra sitt ibland, likaså wap.sl.se för att hitta bästa bussförbindelsen mellan A och B. The list goes on... =) * Att kunna skriva mail medans du reser för att sedan när du kommer fram synca dessa så de skickas per automatik (eller skicka direkt via internet från telefonet) * Tillgång till mitt liv i siffor: allt från portkoder till kontonummer (mycket starkt krypterat data). Syncas också till motsvarande prog på datorn i backupändamål (givetvis också krypterat) * Ok, det blir lite spel ibland när jag sitter på vägen mellan Sthlm och Gävle... =P Nåja, detta går väl att göra med andra telefoner också... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan inte göra annat än att hålla med, P900 är den ultimata telefonen för er som har ett visst behov av en PDA också. Som sagt, finns massvis med telefoner som klarar det du nämner men P900 är min personliga rekommendation just nu :)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skulle inte en z600 passa hyfsat bra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
SE eller ingenting.
Eller hur? <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Får jag fråga vad du har för behov Decibel?
Använder du handdator och/eller d.y. användningsområden: P900 Kanske en UMTS-telefon: Nec e616 - Detta är en "vanlig" telefon eller vad man ska säga. P900 är ju som en PDA medan Z600 är en "vanlig" telefon, med kamera och hela köret. Motorola A925 är mer som en Tre-telefon med inbyggd PDA. "Vanlig" telefon: Samsung SGH-E700 (Kommer en E-710 om ett par veckor) - Snygg som tusan och helt okej innehållsmässigt T630 - Bra funktioner och snygg, dock inte lika snygg som T610 (Långt ifrån) 6320 - Bra batteri som tusan, men den har ju krånglat, som tidigare medlemmar har skrivit. + UMTS-telefonerna har ju överlägsen "insida". - Dålig batteritid - Stora Det är en övervägningsfråga. Dock så är inte nec e616 mycket större än en vanlig GSM-telefon. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|