FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som upplevt något liknande ?
Jag har 2 användarkonton på min dator, ett som jag aldrig använder normalt, men loggade in på det idag, och då startar Skype automatiskt, men med en annan persons användarkonto, automatiskt inloggad, kan använda kontot som mitt eget och ser alla kontakter. Personen har tidigare funnits i min kontaktlista, men aldrig använt denna datorn, och således inte heller skapat något konto på denna datorn. Sjukt att sånt kan hända, och onekligen en stor säkerhetsrisk att det är möjligt. Har kontaktat Skype både i Sverige och deras support om det, så vi får hoppas de hittar en lösning, så jag slipper ha ett konto som inte är mitt :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Låter för mig som om personen faktiskt har använt din dator utan din vetskap och loggat in på skype och råkat ha "Kom ihåg mig" iklickat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Personen har 1 gång använt datorn för att logga in på sitt konto, dock aldrig skapat ett nytt konto på den här datorn, och aldrig använt det under det aktuella användarkontot på datorn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mystiskt.. Torde vara en fall för Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander.. Ring dem vettja!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket märkligt, måste vara som så att personen i fråga använt skype senast innan aktuella händelsen, och att skype sedan låg i starta automatiskt och spara inloggning/logga in automatiskt. Vi kör mycket skype på vårt kontor, och aldrig råkat ut för det tidigare, trots att det ibland förekommer att folk loggar in från varandras datorer.
Däremot har ju skype några andra buggar som kan vara störande, ex. om ett meddelande skickas när någon är offline så kan det ta flera dagar innan det kommer fram, samt att man kan vara inloggad med samma konto från flera datorer samtidigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Apropå det du säger Polis-ttt, så var det 9 mån. sen personen loggat in från denna datorn, och som sagt aldrig från det användarkontot, så det är något Skype själv bestämt sig för att koppla kontot till.
Men just det du nämner om att vara inloggad från flera datorer var det just i detta fallet också. Jag kontaktade honom och han satt uppkopplad på sitt kontor med det kontot, så visst är det en ganska irriterande bug, det borde ju inte gå att vara inloggad på 2 datorer samtidigt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|