FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Read Only
|
Har ingen tid eller användning för min hosting sida.
Den är inte så märkvärdig. På hemsdian kan man ladda upp bilder och som sparas på webservern. När man har laddat upp bilderna får man en länk som man kan hitta bilden på. Sidan går att bygga på likaså scriptet med rätt PHP kunskaper. testa att ladda upp en bild http://www.blandatsidan.se Har i snitt 300 besökare / dag Inkomster fårn double.net ( 20 kr per dag ) Har ej marknadsfört sidan nånting och den har funnits uppe i två månader. ingår gör domänen blandatsidan.se och ett webhotell på 1000 MB hos one.com Överlåtelseavgift för domän 260 kr. Pris: Bud måste bli av med den fort |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
nyfiken på det sista.. varför måste du bli av med den fort
krux: one.com - man får inte ha sidor hos dom vars funktion är filnedladdning.. (minns inte den exakta formuleringen) men om man lyckas med marknadsföring etc och har den hos one.com så kan dom få för sig att släcka sidan helt plötsligt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan man få en screen dump på statistiken?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag provade att ladda upp en bild (welcome.jpg) och i URL:en såg jag att filnamnet var intakt. Det kan väl skapa problem om fler än jag laddar upp en bild med namnet welcome.jpg?
Jag hade döpt om filerna för att få unikt namn på dom och på så sätt säkerställa att filen inte skrivs över av någon annan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Prova att ladda upp ännu en bild med namnet welcome.jpg så skall du se att det får ett nytt lite festligare namn - något tillägg eller så. Mitt bidrag fick den fina äran att plussas på ett z som prefix.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag brukar lösa det genom att döpa om filen till ett timestamp (dvs när den laddades upp). Om jag ska göra annat än bara förvara bilden så noterar jag även timestamp-id:t i en tabell i en databas.
Men det var OT :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
vad ligger pris på just nu? Hur stor plats tar sidan idag? Kan du tänka dig att sälja utan webbhotellet. One är inte så intressant.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|