FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Själv använder jag Notepad för det mesta om jag ska använda mig
av t.ex. ASP. Tycker att "hjälpsamma" program som Dreamweaver saboterar koden på nått sätt, gör så att det inte fungerar! Vilket/Vilka program använder ni för att programmera eran hemsida? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Scriptar i PHP.
Använder phpED. Anledningar: + Det har support för att direkt spara på servern via ftp (CTRL+ALT+S). + Olika Färger i kodningen ger bättre översikt + Bra översikt på sina "projekt". Jätteenkelt att uppdatera något när det behövs. - Programmet har krashat ibland. Å andra sidan sparar jag hela tiden så jag förlorar ingen större mängd data, men det kan vara störande. Innan kodade jag direkt på servern med editorn pico det blev lite omständigt eftersom man saknar muspekare,vettig cutnpaste och ifall man jobbar mot en server i USA blir det jobbigt att skriva p.g.a "lagg".
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
själv använder jag bara emacs men iomed att det blir ganska segt i längden så funderar jag på att prova någon windowsklient och då vill jag ju gärna ha de features du beskriver som phpBB har. själv förknippar jag bara phpBB med forumet phpBB men antar att det inte är det du tänker på? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I Windows använder jag EditPlus som har stöd för "custom syntax file (STX), auto-completion file (ACP) and cliptext file (CTL)" vilket gör det till en fin editor och samtidigt enkel i mitt tycke. Dock inte gratis...
I Linux är det framförallt jed men även emacs som gäller. Har även provat Quanta Plus lite, men fastnade inte för den. Trivs bra med jed... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Sorry jag var trött och blandade ihop dem... det heter phpED och kommer från Nusphere
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
phpED och Winsyntax för php och Visual Studio.net för VB/C++
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() blev lite förvirrad också iomed inlägget i "PHPBB fast ASP istället för PHP". men okaj, då var det lite lättare att hitta något vettigt. tack för det. provade någon version av phpedit förut men det är kanske någon annan programvara.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker själv att Dreamweaver 2004 har allt man behöver.
Genom att saäät upp olika "sites" kan man hållapå med många projekt. Vid start väljer man bar vilket. Programmet väljer direkt passande mapp och öppnar förbindelsen genom FTP med servern. Det behövs inget annat för min del om jag programmerar php. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Alltid kört på en hyperadvancerad notepad liknande mojäng.
E dessutom freeware & heter Scite, kolla in => www.scintilla.org Ruggigt bra fak! Tänkte ändå att jag ska ta mig en titt på phpEd, man vet ju aldrig, kanske har missat ngt? VS.NET är givet för C#/C++ & VB Har dock hört att det börjat dyka upp alltfler bättre freeware/shareware varianter för .NET programmering. Ska kolla vidare på detta såfort tid gess... dvs. kan dröja ett bra tag :/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skriver allt i Perl.
kör med Notepad för att skriva det. men de e rätt lugnt. kan juh köra nästan vilken sajt som helst med under 10Kb kod om man vet vad man göra, fattar inte varför alla studsar runt om asp och php. har kollat på en kompis som skriver i php. massor med filer massor med kod. massa röra ... jobbigt ? alla php sajter jag kommer in på verkar vara php imiterande html sidor med index.php jag.php osv osv osv. duger det inte med main.cgi (3727 byte) ? :blink: |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|