FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Blev uppringd av Google för någon månad sedan... De ville hjälpa mig med
mitt adwords program, och göra det effektivare. Någon annan som varit med om samma sak? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google ringde mig för 2 år sedan och föreslog att jag skulle lägga upp adsense på en av mina sajter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ringde mig förra veckan, men jag fick för mig att det var någon mellanhand.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Ny strategi?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns en annan tråd på forumet som bla. tar upp ett företag som skulle kunna använda liknande samtalsmallar. Jag vet inte allt, men känns som osanolikt att google själva skulle anställa "rådgivare" som sitter och ringer runt till företag för att planera om deras annonsering.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här är tråden Polis_ttt syftar på, om nu någon har missat den.
Men intressant sätt om det nu skulle vara så. Man tittar på vilka som använder Adwords sedan kontaktar man dem och mumlar att man kommer från Google och fixar ett intressant och för dig lönsamt avtal. Dig är nu det uppringande företaget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Det är väl ingen omöjlighet att Google faktiskt skulle ringa. Men man bör nog vara väldigt uppmärksam, eftersom det oftare rör sig om företag som bluffar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Nja, det var nog faktiskt google själva som ringde. (Kontaktpersonen mailade och tackade för samtalet från en google.com epostadress, samtidigt som att de kunde göra föreslagna ändringar direkt i systemet utan att jag lämnade ut några kontouppgifter)
Men måste erkänna att jag var riktigt skeptisk i början av samtalet. Har även fått möjligheten att betala månadsvis via faktura istället för med kreditkort i fortsättningen, vilken verkligen är tummen upp. Dock har jag inte sett att deras ändringar gjort någon direkt ändring i mängden trafik som kommer från google´s adwords. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hm det är nog dags att Google tar itu med skumraskföretagen på skarpen.
Google får ju själva ett trovärdighetsproblem när deras personal möts med viss skepsis i början av ett samtal. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|