FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag sitter just nu med en sida som har följande spec; 1, Långa artiklar som löper över flera sidor 2, Förmodligen sammanfattningar av artiklarna på startsidan 3, Kunna kategorisera upp dem 4, Nyhetsbrevsverktyg (har tänkt använda phplist) 5, RSS för artiklarna (alltid trevligt..) Jag har tidigare arbetat med Joomla men tycker att det är lite onödigt komplext för just denna sajt. Därför har jag tittat på URL=http://www.typolight.org/]Typolight[/URL] och http://wordpress.org/. Är osäker på om Wordpress är rätt alternativ på grund av just de långa artiklarna. Finns det någon extension som gör det möjligt? Har någon erfarenhet av Typolight och hur omfattande det är att sätta sig in i? I övrigt tar jag tacksamt emot tips på andra enklare verktyg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
CureNews har jag kört lite med, dock ej databasbaserad men uppfyller annars allt utom nyhetsbrev.CuteNews
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack, ska ta mig en titt på det. Fler tips?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet att det här är något standardsvar och att du säkert är ute efter någon som känner till något cms som uppfyller alla dina krav men orkar du testa dig fram själv är opensourcecms.org alltid en bra källa att börja på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack, jag har tittat runt på opensourcecms.org tidigare. Ville mest ha synpunkter från de som redan har erfarenhet, för att slippa utvärdera alla system som finns där.
Det lutar åt en bloggfunktion och jag misstänker att Wordpress är ett bra val? Har sett en extension som tillåter artiklar att löpa över flera sidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Wordpress är ett av de bästa cms:en enligt mig. Väldigt bra på seo osv. och inte riktigt lika stort som t.ex. joomla som gärna blir lite för mycket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Guest
|
Website Baker är smidigt.
|
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack. Jag håller på att testa Wordpress. Tips på bättre editor än den som följer med? Standardeditorn tillåter inte ens uppladdning av bilder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har köpt WysiwygPro, den kostar 25 dollar eller något sådant.. orsaken till att vi köpte den var att den medföljande Wysiwyg-varianten gärna messade upp hela texten om man körde lite fetstil, kursivt och sådant.
Men jag vill minnas att det gick utmärkt att bifoga bilder även med den medföljande editorn? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Egentligen så tycker jag den enda nackdelen med joomla i version 1.5 beta, in general, är att det känns som ett större berg att bestiga såfort saker ska göras som är utanför vad som stödjs när det levereras. Men om joomla bara sätter fart med att släppa den ur betastadiet så kommer wp få en stark konkurrent i segmentet, snabbt uppsatt publiceringsplatform. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|