FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Så nu är det dags för en nyare server medan den gamla skall tas ner kanske, medan den nya vill jag sätta lite närmare hemmet. Var väldigt inställt på Glesys, som ligger typ 16 mil från mig vilket är ok. Var helt inställd på dessa då man kommer fram snabbt på telefon om man vill, de svarar snabbt per mail.
Häromdagen stötte jag på serverhallen.com som har samma priser och ligger bara 4 mil från hemmet, men när jag ringde satt jag i kö 1,5 timme, lämnade svar på telefonsvararen och ingen rigde tillbaka på flera dagar. Efter att ha skickat mail fick man svar realtivt snabbt med trevlig ton, men överlag känns Glesys vara mer allerta på supportärenden verkar det som. Så nu står jag och tvekar lite. Glesys framstår lite som ett säkrare kort känns det som men Serverhallen.com ligger närmare hemmet. Båda har Tele2 som leverantör av asnlutning. Den gamla servern står i Stockholm och jag har hittills inte behövs åka upp dit, så kanske att ha servern jättenära hemmet är inte allt. Ja, jag tar gärna emot, i tråden eller per PM, era positiva eller negativa erfarenheter av dessa två leverantörer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker du ska köra på Glesys, min far kör några tjänster från dem och det funkar hur bra som helst (dock inte co-lo). Har inge vidare erfarenheter av serverhallen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har nyligen skickat ner min server till glesys (bor själv i Luleå.. så en bit bort) och jag är helnöjd.
Jättetrevlig support, gick snabbt att få upp allting och funkat bra so far. Mitt nätverksinterface gick av någon anledning ej upp efter en restart av det, så jag ringde dom och hade servern omstartad på ingen tid alls (inkl fungerande nätinterface så var ju inget fel i configen...). Jag rekommenderar glesys alltså. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har server hos serverhallen.com för kundsräkning och allt fungerar super. Downtime 1 gång på 2 år. Jag vet inte hur telefonsupporten är då jag aldrig ringt till dom. Men över mail så svarar dom snabbt. Alltid inom 24 H.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har skickat email om det och väntar på svar/åtgärd från dem. Som jag nämnt i någon tidigare tråd här på WN (se sökfunktionen) så åtgärdades det påtalade problemet inom rimlig tid men de återkom aldrig med svar om det vid tidigare tillfället. Jag lägger inte mina viktigaste saker på VPS:en hos Glesys men generellt sett så fungerar det OK.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
I mitt fall så var det dock i samband med att jag körde en
/etc/init.d/networking restart på en fysisk server för att fixa en grej med min DNS Det gillade dock ej servern, då nätet ej kom upp igen. Jag gjorde det ju dock under dagtid för att vara säker på att komma fram till support om något skulle haka, så var bara ett kort telefonsamtal så var datorn omstartad och igång igen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för svaren. Som jag anade så är det väldigt få som har något att säga om serverhallen.com, då det verkar inte finnas så många kunder representerade här på WN. Jag kan i alla fall bekräfta min misstanke på att många är nöjda med GleSYS.
Har idag kvar att fundera över valet..... Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har kört några VPS:er hos GleSYS ett tag, och det har fungerat bra. De brukar tala om i god tid om de ska utföra något slag servicearbete.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har inget dåligt att säga om dem dock eftersom de alltid var bemötande. Enda man kan vara lite kritisk mot är deras mail-support. Stundtals svarade de enbart efter arbetstid. Har också upplevt att det är få som hört talas om dem. I vissa fall kan det vara ett varningstecken, även om Serverhallen verkar vara ett undantag. När det gäller något såpass känsligt som server skulle jag nog välja det som känns tryggast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Serverhallen.com har en maxkapacitet om 100 Mbps idagsläget. Det räcker förmodligen rätt långt för de allra flesta, men vid större behov kankse det krävs en lite större aktör också.
Har i princip inte hört talas om dessa tidigare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|