FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag läste i iPeers presentation att deras serverhall tidigare användes av svensk militär och att alla ingångar bevakas av beväpnade säkerhetsvakter.
Beväpnade säkerhetsvakter? Får man ha det bara sådär? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ja.. då det fortf. är militärt område så bevakas det av militären
det är alltså inte någon beväpnad styrka som dom hyrt in utan den svenska militären Det betyder också att det (med all sannolikhet) inte får fotograferas hur som helst där |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Så antagligen hyr de lokalerna av Försvarsmakten? Hoppas det är en lönsam affär för försvaret.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Behöver inte vara militärer. Skyddsvakter finns i de flesta större säkerhetsföretag som G4S (fd. Falck), Securitas etc. och de har rätt att bära vapen om så krävs för jobbet. Ofta förekommande på flygplatser då de flesta är skyddsobjekt. Vissa livvakter (i privata säkerhetsföretag) kan också få tillstånd att bära vapen även om det är sällsynt.
Och nej, man får inte ha det bara sådär. Det krävs tillstånd. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
lokalen är ett skyddsobjekt, min gissning är att det är militären
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Där ser man. Tycker bara det lät så roligt när jag läste det
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det tillför direkt inte något av värde om jag väljer att hosta hos dem. Det hot som eventeullt kan ske mot mina servrar kommer med stor sannolikhet att vara internt. Med andra ord skulle jag behöva veta exakt vilka andra företag som finns hos dem, för något av dessa företag kan ju dra till sig myndigheternas intresse vilket i sin tur ger en negativ bieffekt för mina servrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Tihi. Så sant guran.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Om det är ett militärt skyddsobjekt har ens polis någon juridisk rättighet ens att komma på besök då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Hur det fungerar exakt kan jag inte svara på. ![]() |