FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Det är som så att jag har en uppgift där jag ska prata i fem minuter om smarta mobiltjänster och mobiltjänster i övrigt, kommande såväl som befintliga. Själva uppgiften går ut på att fånga åhörarnas intresse på ett grundläggande plan så därför kan jag inte gå in för mycket på de tekniska detaljerna utan mest visa upp tjänster och ta upp för och nackdelar med det hela. Dock så skulle jag gärna vilja ha lite tips från er om smarta mobiltjänster kommande såväl som befintliga. Jag har själv tänkt prata om shotcode.com, domänen .mobi och mobilmarkandsföring men jag skulle gärna vilja ha tips om något mer jag kan prata om, gärna en tjänst till som kanske underlättar för handikappade eller liknande och ni på wn brukar ju känna till det mesta så vad passar bättre än att fråga er om tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ta upp TV4:as samarbete med Tre under Fotbolls-VM i fjol. Jag jobbade som redaktör för tjänsten, där vi bland annat la upp målen för tittning i mobilen bara någon minut efter att de gjordes. Det var en GRYMT populär tjänst, och de flesta kan nog relatera till Fotbolls-VM.
Dessutom hade vi ju en "portal" byggd kring VM som man kunde nå enbart som Tre-kund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker det är smart när man kan betala parkeringen med mobilen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Privatpersoner eller företag som målgrupp?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|