Medlem
|
|
Reg.datum: Feb 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2006
|
Jag hade först tinyMCE och fick göra en hel del modifieringar för att få det att fungera som jag ville men tillslut fungerade det. Men de jobbiga var att jag trodde man behövde en separat bildbank för att kunna ladda upp bilder från sin egen dator.
Jag fick ett tips att skaffa FCKeditor för den var mycket bättre tydligen. Så jag testade den istället och den var faktiskt väldigt bra. Kändes stabil och snyggt fixat med källkod och bra på andra sätt också. Och där kunde man dessutom ladda upp bilder från sin egna dator. Men man kunde iof inte ta bort bilderna från servern sen vilket är ett problem. Men det måste ju va nån inställning jag glömt göra?
Sen fick jag höra att man tydligen visst kunde ladda upp bilder från sin dator i tinyMCE och då gick jag direkt in på demon för att kolla om det stämde och visst stämde det. Jag hade missat den lilla ikonen som symboliserade det. Och de filuppladdningsystemet va desutom mycke bättre. Där kan man ta bort bilder å alla bilder är som miniatyrer också. Men sen har ju tinyMCE andra nackdelar som FCKeditor har fördelar.
Nu vill jag höra vad ni tycker. Vilken är bäst? och varför? Och stämmer mina analyser om dem och är det något av mina problem som kan åtgärdas?
|