Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

BRA betalningslösning - USA

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-02, 21:31 #1
Danne Vendels avatar
Danne Vendel Danne Vendel är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem
Danne Vendels avatar

Hej,

Det gäller en shop som riktar sig mot kunder i USA. Letar BRA betalningslösning som medger att kunden (alltså shopen) inte är amerikansk.

Jag har tidigare använt mig av PayPal, 2checkout, WorldPay och svenska Payer och MyPay. Men ingen av dom funkar BRA. Det är antingen tjafs om att shopens kunder måste registrerar sig (PayPal), att avtalet gör betalningsförmedlaren till shopens "återförsäljare" (2checkout), att dom har världens krångligaste system (WorldPay), för dyra (Payer), accepterar för få kreditkort (Payer igen) till att företaget som ska ha shopen tyvärr har en gammal betalningsanmärkning (MyPay) och därför inte accepteras av deras inlösenföretag (Teller).

Kan någon föreslå ett BRA och VETTIGT alternativ, helst där inlösen är inbakat.

Tack på förhand
Danne Vendel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-03, 00:03 #2
nukems avatar
nukem nukem är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Medlem
nukems avatar

Ska bli intressant att få se när du är så kräsen =) kommer själv behöva en senare så jag forskar så mycket jag kan.

Har varit inne på några av dom du nämnt =) men man ska kanske tänka om
nukem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-03, 08:32 #3
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Originally posted by nukem@May 3 2007, 00:03
Ska bli intressant att få se när du är så kräsen =) kommer själv behöva en senare så jag forskar så mycket jag kan.

Hehe... "kräsen"? Ja, kanske. Men den där branschen är faktisk helt sjuk, tycker jag. Ingen betalningsförmedlare motsvarar ens hälften av de grundläggande krav som (och hundratusentals andra) har. Det är liksom alltid på deras villkor, och i brist på alternativ måste man till slut acceptera. När nu Google har börjat pilla i sånt här också, så kommer dom säkert snart att presentera en lösning som folk kommer att gilla, vilket inte är svårt eftersom konkurrenterna ännu inte fattat hur folk vill ha det. Då kommer Googles ambition att äga världen ett litet steg närmare....

Jag är bara en sån där grinig jäkel som inte bara lägger mig raklång och accepterar att betala massor för nåt som är skräp, så du ska kanske inte lita på mitt gnäll. Det blir väl till slut att jag också får krypa till korset ändå. Men jag tröstar mig i alla fall litegrann med att det är såna som jag som bråkar och krånglar som tvingar företagen att till slut - förhoppningsvis - erbjuda bättre service till rimliga priser.

<suck... />
Oläst 2007-05-03, 16:32 #4
Gustafsson Gustafsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2005
Nykomling

Hej!

Jag har använt linkpoint för amerikanska betallösningar och tycker det fungerar bra. Siten och deras system är väldigt fult, men man är väldigt fri med deras API vilket jag tycker väger upp. Du måste dock ha betallösningen på din egna server, tror inte de har någon hostad variant dock ej 100% säker.

www.linkpoint.com

Mvh
Anders Gustafsson
Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-03, 16:55 #5
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Originally posted by Gustafsson@May 3 2007, 16:32
Hej!

Jag har använt linkpoint för amerikanska betallösningar och tycker det fungerar bra. Siten och deras system är väldigt fult, men man är väldigt fri med deras API vilket jag tycker väger upp. Du måste dock ha betallösningen på din egna server, tror inte de har någon hostad variant dock ej 100% säker.

www.linkpoint.com

Mvh
Anders Gustafsson
Tack för tips. Jag tittade på deras sajt för några dagar sen. Tyvärr mörkar dom med priser, och om någon gör det, så tappar jag omedelbart intresset. Går jag in på ICA ska jag inte behöva gå till personalen för att fråga vad maten kostar. Samma sak här.

(se - jag är fortfarande lika grinig)

Och som du säger, man verkar behöva sin egen inlösare.....
Oläst 2007-05-03, 17:00 #6
nukems avatar
Medlem

Medlem
nukems avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Danne Vendel
Citat:
Ursprungligen postat av nukem
Hehe... kräsen? Ja, kanske. Men den där branschen är faktisk helt sjuk, tycker jag. Ingen betalningsförmedlare motsvarar ens hälften av de grundläggande krav som (och hundratusentals andra) har. Det är liksom alltid på deras villkor, och i brist på alternativ måste man till slut acceptera. När nu Google har börjat pilla i sånt här också, så kommer dom säkert snart att presentera en lösning som folk kommer att gilla, vilket inte är svårt eftersom konkurrenterna ännu inte fattat hur folk vill ha det. Då kommer Googles ambition att äga världen ett litet steg närmare....
Jag är bara en sån där grinig jäkel som inte bara lägger mig raklång och accepterar att betala massor för nåt som är skräp, så du ska kanske inte lita på mitt gnäll. Det blir väl till slut att jag också får krypa till korset ändå. Men jag tröstar mig i alla fall litegrann med att det är såna som jag som bråkar och krånglar som tvingar företagen att till slut - förhoppningsvis - erbjuda bättre service till rimliga priser.
suck... /
Jag är helt med dig. Jag förstår inte hur folk kan ta betalt för dåligt programerade saker. Det finns ett sätt som är rätt, dom gör aldrig de... dom missar på hundra småsaker som i mängden blir För många. Gör om gör rätt är det enda jag säger. Tills det är så enkelt som möjligt för ALLA, och håll ett rimligt pris, folk kommer bara bli irriterande på deras lösningar annars.

Ska google göra en allaround betalningstjänst ? Det kan bli intressant dom brukar ta till vara på att hålla det... enkelt fast ändå ha ALLA funtkioner någon kan önska sig, för dom som vill så att säga.
Oläst 2007-05-03, 17:03 #7
Nykomling

Nykomling

Nej, de sköter utbetalningar också. Så det är betalväxel och inlösare i ett.

Priserna är inga konstigheter att de mörkar, du får ta kontakt med dem helt enkelt för att få en offert baserad på din volym. Tillämpar priser baserat på uppskattat antal chargeback, produkter, säkerhet, omsättning mm. Skulle snarare höja på ögonbrynen om de tillämpade fasta priser för alla kunder (=grymt orättvist för butiker med "säkra produkter" och hög volym).

Nu vet jag iof inte vad du ska sälja, men jag skulle bli väldigt förvånad om det visar sig att de är dyrare än 2checkout och Google checkout.

Mvh
Anders
Gustafsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-03, 17:15 #8
nukems avatar
Medlem

Medlem
nukems avatar

Finns google checkout än ?
Oläst 2007-05-03, 17:31 #9
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Originally posted by Gustafsson@May 3 2007, 17:03
Nej, de sköter utbetalningar också. Så det är betalväxel och inlösare i ett.

Priserna är inga konstigheter att de mörkar, du får ta kontakt med dem helt enkelt för att få en offert baserad på din volym. Tillämpar priser baserat på uppskattat antal chargeback, produkter, säkerhet, omsättning mm. Skulle snarare höja på ögonbrynen om de tillämpade fasta priser för alla kunder (=grymt orättvist för butiker med "säkra produkter" och hög volym).

Nu vet jag iof inte vad du ska sälja, men jag skulle bli väldigt förvånad om det visar sig att de är dyrare än 2checkout och Google checkout.

Mvh
Anders
Jag har mailat dom.

Jo, IMHO är det enormt dålig stil att inte visa grundläggande priser öppet. Dom får naturligtvis göra precis som dom vill, men se bara på hur jag reagerar. Jag tippar att fler blir lika irriterade. På det sättet missar dom kunder vilket som sagt är deras business och deras val. Jag bara går nån annanstans. Svårare än så är det inte.

Givetvis ska dom erbjuda offerter också. (Det behöver dom förresten knappast tala om. Varje företag är naturligtvis intresserade av att lämna offerter...). Men om man vill göra en snabb kalkyl så vill man inte sitta och vänta ett dygn på deras svar.

Får väl se om dom orkar svara och vad deras priser blir.... Men tack för förslag i alla fall!
Oläst 2007-05-03, 17:34 #10
Danne Vendels avatar
Medlem

Medlem
Danne Vendels avatar

Citat:
Originally posted by nukem@May 3 2007, 17:15
Finns google checkout än ?
Ja, tyvärr.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017