FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Det gäller en shop som riktar sig mot kunder i USA. Letar BRA betalningslösning som medger att kunden (alltså shopen) inte är amerikansk. Jag har tidigare använt mig av PayPal, 2checkout, WorldPay och svenska Payer och MyPay. Men ingen av dom funkar BRA. Det är antingen tjafs om att shopens kunder måste registrerar sig (PayPal), att avtalet gör betalningsförmedlaren till shopens "återförsäljare" (2checkout), att dom har världens krångligaste system (WorldPay), för dyra (Payer), accepterar för få kreditkort (Payer igen) till att företaget som ska ha shopen tyvärr har en gammal betalningsanmärkning (MyPay) och därför inte accepteras av deras inlösenföretag (Teller). Kan någon föreslå ett BRA och VETTIGT alternativ, helst där inlösen är inbakat. Tack på förhand |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ska bli intressant att få se när du är så kräsen =) kommer själv behöva en senare så jag forskar så mycket jag kan.
Har varit inne på några av dom du nämnt =) men man ska kanske tänka om |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag är bara en sån där grinig jäkel som inte bara lägger mig raklång och accepterar att betala massor för nåt som är skräp, så du ska kanske inte lita på mitt gnäll. Det blir väl till slut att jag också får krypa till korset ändå. Men jag tröstar mig i alla fall litegrann med att det är såna som jag som bråkar och krånglar som tvingar företagen att till slut - förhoppningsvis - erbjuda bättre service till rimliga priser. <suck... /> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag har använt linkpoint för amerikanska betallösningar och tycker det fungerar bra. Siten och deras system är väldigt fult, men man är väldigt fri med deras API vilket jag tycker väger upp. Du måste dock ha betallösningen på din egna server, tror inte de har någon hostad variant dock ej 100% säker. www.linkpoint.com Mvh Anders Gustafsson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
(se - jag är fortfarande lika grinig) Och som du säger, man verkar behöva sin egen inlösare..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ska google göra en allaround betalningstjänst ? Det kan bli intressant dom brukar ta till vara på att hålla det... enkelt fast ändå ha ALLA funtkioner någon kan önska sig, för dom som vill så att säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej, de sköter utbetalningar också. Så det är betalväxel och inlösare i ett.
Priserna är inga konstigheter att de mörkar, du får ta kontakt med dem helt enkelt för att få en offert baserad på din volym. Tillämpar priser baserat på uppskattat antal chargeback, produkter, säkerhet, omsättning mm. Skulle snarare höja på ögonbrynen om de tillämpade fasta priser för alla kunder (=grymt orättvist för butiker med "säkra produkter" och hög volym). Nu vet jag iof inte vad du ska sälja, men jag skulle bli väldigt förvånad om det visar sig att de är dyrare än 2checkout och Google checkout. Mvh Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns google checkout än ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jo, IMHO är det enormt dålig stil att inte visa grundläggande priser öppet. Dom får naturligtvis göra precis som dom vill, men se bara på hur jag reagerar. Jag tippar att fler blir lika irriterade. På det sättet missar dom kunder vilket som sagt är deras business och deras val. Jag bara går nån annanstans. Svårare än så är det inte. Givetvis ska dom erbjuda offerter också. (Det behöver dom förresten knappast tala om. Varje företag är naturligtvis intresserade av att lämna offerter...). Men om man vill göra en snabb kalkyl så vill man inte sitta och vänta ett dygn på deras svar. Får väl se om dom orkar svara och vad deras priser blir.... Men tack för förslag i alla fall! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||