FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
det e ruskigt bra för en sida som inte försöker sprida sig på annat sätt än att folk pratar om den (samt skriver om den på sina egna sidor)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alexa baseras på statistik av användare som har deras toolbar installerad och främst är det webmasters som använder alexa toolbar. Och vem besöker oftast wn.se, ja just det. webmasters
![]() Som ett exempel kan jag säga: Drev tidigare en spelsajt med flashspel etc och den hade runt 7000 besökare per dag med en alexa score runt 100k sen hade jag film sida som snittade 10000 per dag men hade en alexa på runt 250k. Natti |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad skiljer dessa 2 Top 100 länkar på Alexa?
Märkte att de inte visar samma sidor på listan. Top Sites Swedish http://www.alexa.com/site/ds/top_sites?ts_...de=lang&lang=sv Top Sites Sweden http://www.alexa.com/site/ds/top_sites?cc=...untry&lang=none När jag klickar mig fram så får jag fram länk nr.2. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Den första visar sidor från Sverige, den andra sidor som svenskar besöker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan inte WN släppa sin besöksstatistik så kan vi verifiera om rankingen är realistisk då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
den är inte realistisk....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är inte rekommenderat att jämföra sidors alexa ranking som inte är inom samma niche. Däremot fungerar det utmärkt om de skulle vara väldigt lika varandra, konkurrenter etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
och det är väldigt enkelt att manipulera sin alexa score.. Man ska absolut inte se alexa som en säkert traffik mätningsverktyg.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|