FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej, jag har nu 2 st checkar från AdultFriendFinder som jag behöver läsa ut. Det betalas av nåt som kallas Medley.com
Ringde min bank, Swedbank och frågade. Det verkar riktigt krångligt. De sa att man ska ha nån på banken som väl känner en för att det ska gå att lösa snabbt. Jag hade en sån person i Skövde näör jag startade företaget för 5-6 år sen. Tror inte ens att den personer jobbar kvar, i GBG har jag inte behövt nån kontakt på banken hittills så den saken gör allt svårare för mig. Var kan jag lösa ut dessa checkar snabbt och enkelt? Davve |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Det är bara att gå in på banken och se till att du har motsvarande belopp på ditt konto. På nordea får man pengarna efter 5 dagar men det tar upp till ett par veckor innan checken är helt clearad och pengarna finns på "riktigt".
Nu utgår jag från att medley.com inte är något fantastiskt specialfall utan använder vanliga checkar som har en amerikansk bank som utgivare? För så har det iaf varit med de checkar jag har fått från ian, google, xpays osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
På ena checken s¨tår det "Wells Fargo Bank N.A" och på den andra "Comerica"
Gör det inget att jag inte är kund hos Nordea? Davve |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Ska väl funka med samma rutiner på Swedbank...
Min erfarenhet av Nordea, är att dom är skysstare än Swedbank. Och att man inte ska klicka på något av dom 100 Nordea mail man får i mailen varje dag.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hade swedbank ett tag men plötsligt ville de ha ~700:- per check, även om jag hade motsvarande belopp på kontot och var känd där. Kör nu med Nordea, 125:-/check.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Tack för era tips, var nu på Nordea och startade ett konto där. Lämnade in mina checkar och väntar nu på at de ska bli betalda. Hur lång tid tar det ungefär?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
SEB tror jag kör på 60:-/check.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Se till att berätta för din kontakt på Swedbank hur du löste problemet också.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|