Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ta betalt internationellt för filer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-04-07, 13:46 #1
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2003
Har WN som tidsfördriv

Tänkte börja sälja lite av de mjukvaror etc (weblösningar framförallt) som jag tagit fram (och kommer ta fram) och undrar om någon vet en bra tjänst för detta?

Har kikat på PayPal men kan inte riktigt luska ut hur det fungerar med biten där jag får veta att dom betalt - och vad dom betalt för

Systemet måste fungera internationellt och då jag inte planerar leva på detta så får gärna kostnaderna vara minimala (helst % på intäkter/transaktioner)

Det handlar om ganska små belopp och inte alltför många köptillfällen (inte vad jag räknar med iaf)

Så.. vad jag behöver är ett sätt att ta betalt och med det ett sätt att få vet att kunden har betalat så jag kan skicka dom deras fil(er)
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-07, 14:38 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2005
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar

Reg.datum: Oct 2005
esellerate täcker nog dina behov helt och hållet.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-07, 19:21 #3
cash cash är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
cash cash är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Om du bruker Paypal så mottar du mail hver gang du får et salg / når noen betaler deg. Eller du kan logge inn på konto.
cash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-07, 19:38 #4
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

jo men mail duger inte, vill ha en automatisk funktion..

lyckades dock hitta det jag sökte hos dom.. lite krångligt system som dom kör med men det verkar funka iaf
Oläst 2007-04-07, 20:24 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Paypal funkar utmärkt att köra automatiskt via. De har en callbackfunktion som anropas när en betalning går igenom.

De har exempel på hur man gör på sin webb, det är ju bara att generera ett unikt id per sale och sen skicka med lite idn hit och dit så. Jag tror att det kan gå att fuska sig igenom det där om man vet hur, så det är nog värt att googla runt lite för att hitta en säker lösning.

Paypal tar lite olika % beroende på vad för konto du har. Det är inga jättesummor jämfört med tex inlösenavtal med visa osv... det är snabbt och enkelt, det är dessutom väldigt smidigt för dina kunder eftersom de med paypalkonton kan använda det och dem med visa kan betala via paypal.

Tänk däremot på paypals dåliga sidor, de är lite läskiga och kommer efter en viss mängd transar att kräva in fax på ditt pass osv. Skall du sälja saker kan jag generellt sätt rekommendera paypal, om inte annat för just name recognitionen på deras varumärke.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-07, 20:31 #6
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Tycker paypal IPN var rätt lätt att implementera.
Jag har också en sida som säljer nedladdning av filer internationellt och i liten skala.
Har letat en del efter alternativ till paypal, men tyvärr inte hittat några alternativ som verkar vettiga för mina ändamål.

esellerate ser ju iofs lite intressant ut, även om 10% avgift kan vara rätt kraftigt.
Jag hittar dock ingen info om det är den enda avgiften...det brukar ju vara en grundavgift, men om det verkligen är 10% oavsett hur litet belopp det gäller är ju det kanon om man som mig ofta har mycket små transaktioner.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-07, 22:49 #7
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

det jag ska sälja är egenutvecklade script/program för internet.. summorna handlar om allt ca 100 sek per produkt

Och jo jag har hittat hur jag löser det med PayPal och det blir troligen dom jag använder mig av
Oläst 2007-04-16, 09:37 #8
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
eSellerate blev uppköpt av OneNetworkDirect, som numera äger samtliga företag som sysslar med mjukvaru-affiliate-program. De äger även RegNow och Element5.

Jag vet inte om det går att registrera sig hos någon av de nämnda längre, då de avser att sammla alla företag under OneNetworkDirect. Men om det går, så rekommenderar jag Regnow. De är billiga och har bra funktioner.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017