FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ett riktigt lustigt problem.
På min bärbara dator hemma kommer jag inte in på hemsidan www.adressen.com. På min bärbara dator på kontoret och hos polare kommer jag in på www.adressen.com. På min flickväns stationära dator hemma kommer jag in. Varför kommer jag inte in på min bärbara hemma? Har problem många många gånger och olika dagar.. Ständigt samma problem... Har min mac adress kombination med att jag är hemma blivit blockad eller vad är det frågan om... gaaaah! börjar bli galen på detta.. Någon som vart med om det tidigare? något liknande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
ahr du en udda dns server i laptopen?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken adress är det? Har du alexa toolbar installerad på den datorn?
Jag kommer bl.a. inte in på trafiken.nu med datorer som har alexa toolbar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kolla i din host fil om domänen finns med där (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Några av våra kunder som bytt från gamla webbhotellet till nya (utan att nämna vilka) har fått det problemet. För dom berodde det på att dom även surfade i den staden med gamla webbhotellets ADSL-tjänst. Tydligen är det inte helt automatiserat hos alla att tömma och förnya sin egen DNS. Effekten blev att kunderna såg sin gamla hemsida medan andra städer och resten av världen såg den nya.
Vet inte om detta kan hjälpa dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Försök att byta DNS-servrarna i din router hemma. Jag har råkat ut för detta flera gånger och då brukar jag byta DNS-servrar.
Lustigt nog har det vara telias DNS-servrar som har krånglat för mig. De har även erkänt att de haft problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Start / Kör : ipconfig /flushdns , kan hjälpa
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
om inte annat starta om datorn (om du använder hibernate)
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|