FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En del registrars erbjuder möjligen att "skjuta fram" domäner så att en hel portfölj kan billas på samma datum. Ämnet har tidigare diskuterats här på WN men frågan är om det finns fler som erbjuder det i dagsläget? Någon som har koll på någon/några som erbjuder denna funktionaliteten (utan några större prisskillnader mot vanliga registrars då det snabbt blir en hel del pengar om man managear en större portfölj.. typ <10USD/år alltså per domän är vad jag söker)
Anyone? //Tobbe
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det några praktiska skäl att du vill ha samma expiredatum på dom? Givet att du pratar om .COM/.NET/.ORG/.NU/vanligaste förutom .SE så finns det ju inga hinder för att ni "förnyar" rubbet redan idag. Alla registrars kan förlänga registreringen flera år vilket datum som helst.
Visst blir utgångsdatumen fortfarande spridda men om det handlar om ett långsiktigt ägande så spelar det ju ingen roll. Om det känns som en bra domän brukar jag initialt betala för två år vid registrering och sen förnya hela portföljen i klump årligen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
godaddy erbjuder detta...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har större delen av portföljen mer eller mindre under evaluation 1-2 år för att utvärdera trafiken och vill kunna städa i den vid ett tillfälle om året (förslagsvis 1 månad innan alla expirear).. de riktiga premiumdomänerna förnyas 10 år i taget och ägs mer långsiktigt så där är det inga problem.. orsaken att jag inte vill/kan förnya portföljen flera år framöver är helt enkelt att det är en större mängd domäner och kostnaden blir därmed märkbar ganska snabbt även om det bara kostar en femtiolapp per domän/år.
Finns det andra än godaddy eller är det dit man måste vända sig för att lösa "problemet"? Edit: kers, orsaken är egentligen ordning och reda, rent rutinmässig, administrativt (förnya alla som man ska behålla vid ett tillfälle om året) i kombination med att inte wastea pengar på onödigt långa renewals. Jag är medveten om att jag kan förnya allt idag men får då effekten av det sistnämnda eftersom domänernas regdatum är spridda över hela året. Man slipper dessutom fundera på när "den där domänen" expirear och om man ska förnya den osv.. lite sinnesro också alltså ![]()
![]() |
Svara |
|
|