FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej
Har ett register med ca 30.000 svenska e-postadresser. Har en ny sida jag ska lansera och tänkte erbjuda dom att bli medlemmar (kostnadsfritt) där. Vad gäller rent juridiskt? Får jag skicka mailet till dom utan deras godkännelse? Om man har med en Opt-out länk i mailet, är det OK då? Hur gör jag för att fortsätta skicka information till dom, då krävs en aktiv handling från dom gissar jag? Tacksam för svar. Mvh Robban |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ta en titt på:
http://www.epostreklam.konsumentverket.se/ Du kommer säkert bli anmäld både där och till spamcop. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det skulle möjligen kunna vara ok om du redan har en relation med dessa 30 000 mottagare för att de är medlemmar på en annan webbplats du driver. Då skulle du kanske kunna skicka ut meddelandet som ett erbjudande från den webbplats de redan är medlemmar på.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Lite spinoff på Jonny:
Om du har dessa på en nyhetsmaillista där dessa har godkänt utskick. Peta in en reklamtext om din nya sajt där det tydligt framgår att det är reklam på ett av dina nyhetsutskick. Det skulle iaf jag som användare tycka vara ok. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Japp gor som digiArt sager...
skicka ut ett erbjudande fran den sida dar dom har onskat att fa utsick fran och ha reklam dar dar dom kan onska att bli medlemar... gor dock ej dom automatisk till medlemar och se till att alla har en mojlighet till en one click opt out |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
som tillägg.. skicka reklam till personer (via epost) som inte gått med på att ta emot reklam från dig är - olagligt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, det vet jag. Men hur fungerar det när man köper e-postlistor osv? Går det som "reklam" i säljarens nyhetsbrev då?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|