FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Är helt ny på fronten att sälja domäner har dock ett par domäner som jag är intresserad utav att sälja. Vissa är dock mer riktade mot utländska hemsidor och jag undrar vart jag vänder mig för att sälja dessa? Hur går det till? En sticky-post här på WN där en guide om att sälja domännamn vore på sin plats. Jag hade absolut uppskattat det. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att du är intresserad av att sälja räcker inte.
Konsten är den att du måste ha det som många vill ha, då säljer du. Svårare än så är det inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, men vilka auktionsiter finns det, vilka procedurer måste genomföras?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En av de bästa siterna och lära sig mera om domänförsäljning är http://dnforum.com
Om du spenderar ett tag där så förstår man sig bättre på vad som efterfrågas, och du får en ganska bra prisbild på domäner. Har du några bra domäner till salu så varför inte skicka ett PM till mig, så får jag ta en titt. ToBad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Grymma forum, jag ska själv ta o kika på dem. (bra tips!)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
vissa tar upp emot 1000 dollar per domän, är inte det lite häftigt att kräva?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
vilket borde motivera ett pris på 1000 dollar. Så allt handlar om att hitta rätt köpare. Har man själv en liten budget för domänköp så kan man tycka att vissa priser låter mycket. Men det finns alltid personer som kan tycka att vissa dyra domäner är ett bra kap för man råkar gilla namnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Idag måste man nog vara mer aktiv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Vid de få tillfällen som jag har sålt domännamn så har jag använt sedo.se och det har fungerat klockrent och jag anser inte att man behöver ha speciellt stora förkunskaper med att lägga upp konto, namnservrar etc. i deras login.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|