FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst är det möjligt att infoga två css på en webbsida, eller är det omöjligt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går fint.
Kod:
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="style2.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
*.css2 var en ny extension för mig
![]() Är det Cascading Stylesheet version 2 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för hjälpen. Ibland är det enkla alldeles för enkelt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
uhm... det skulle ju inte stå css2, det skulle vara style2.css, är nyvaken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sånt händer oss alla... att vi är nyvakna alltså
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men, tillbaka till frågan: Jag läste någonstanns för ett tag sedan att man inte rekommenderas att ha mer än en <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> Hittar inte källan nu tyvärr. Men, du kan göra såhär: Kod:
<style type="text/css"> <!-- @import url("style.css"); @import url("style2.css"); --> </style> ...eller så kan du göra som 95% av alla gör, dvs har multipla <link> precis som fabian skrev. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan ju ha olika sheets med, för print och mobila enheter (handheld) osv. printsheets är mkt bra grejer imo. Att det rekommenderas att inte ha fler länkar har kanske att göra med att man vill minimera antalet head requests.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad man nu ska med den till, finns massa kul redan i 2an man inte kan använda, om de slänger in massa mer kul och kallar det 3 vad spelar det för roll när det är åratal bort innan stödet är tillr bra i IE för att man ska kunna använda det på riktigt. Jag pallar inte ens kolla upp specen för det, det får bli den dag om nåt tiotal år när man kan bärja använda det, lär vara i anslutning till att css8 rellas eller nåt
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|