FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Ni som får kampanjer via mediebyråer, hur gör ni när de kräver förmedlingsprovision? Själv vill jag inte betala, eftersom mediebyrån redan har fått betalt en gång från annonsören! Hur tänker ni andra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag ger 6% i rabatt till mediabyråer. Jag är inte säker på att det är provision utan snarare en rabatt som vi lämnar. Mediabyråer är bra eftersom de ofta köper ganska långa kampanjer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
6% är ju vad de vill ha. Kan tänka mig att lämna en viss rabatt vid större kampanjer, eftersom jag ändå rabatterar långtidsbokningar, men inte vid kortare inhopp. och speciellt inte när man själv har gjort insäljningen mot annonsören.
De hotar underförstått med att om man lämnar rabatten/provisionen så kan man komma ifråga för kampanjer, men undrar verkligen om det ska fälla avgörandet när de sätter ihop en mediiamix åt kunden? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|