FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sitter här och försöker lista ut hur jag ska indexera alla Goplays medlemmar i Google då jag inte har någon samlingssida för medlemmar på sajten, dvs. ingen länksamling med medlemmar.
Problemet är att jag aldrig har förstått riktigt hur man generar en xml-fil med hjälp av php. Hur gör man egentligen? Hade tänkt indexera alla 15492 medlemmar med Google Sitemap, går det med så många på en gång eller måste jag dela upp det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Får jag fråga varför man vill indexera alla medlemmar i google?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
För att få mera sökresultatsträffar.
Men spindel, att skriva ut xml i php är enkelt? Det är bara att spotta ut en xml-content-type header samt skriva ut xml-headern? Kolla hur headers etc ser ut på en befintlig xml-källa, tex wns rss-feeds. XML är inte konstigare än html, bara att den gnäller lite mer om det inte är välformad syntax. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du kan skriva ut den med hjälp av DOM om du vill slippa syntaxstrul, men det är en aning meckigare.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är faktiskt inte svårare än att du gör en fil som du kallar sitemap.php som har en xml-header som sedan echoar ut xml-syntax.
Lika enkelt som det låter. Såhär ser en av mina ut: http://www.svenskkf.se/sitemap.php |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Tack för alla svar!
|
|||