FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänk att det skall vara så svårt att skriva en vettig rubrik, men, hoppas det blev okej.
Förmodligen ännu en dum fråga, MEN (som Lets Dance Tony skulle sagt). Jag har en sida, vi kallar den för nissepisse.se och till den sidan finns en blogg som är kopplad mot domänen som ligger som: blog.nissepisse.se. Har konton hos TD, Double och Affiliator där jag lagt upp sidan nissepisse.se. Nu till frågan, det är väl inga problem att lägga ut reklamlänkar på även bloggen utan att behöva lägga upp själva bloggen på mitt konto hos resp. affiliate? Dvs jag behöver väl inte lägga upp både nissepisse.se och blog.nissepisse.se på mina affiliatekonton? Vet inte om det går att förstå vad i hela friden jag menar här, men vi får väl se :-) En fråga till by the way. Får man lägga in reklam i själva blogginläggen (så länge det är ok med mitt webhotell som hanterar bloggfunktionen) eller är det nåt som "affiliatorna" protesterar mot? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hos Tradedoubler vet jag att du måste skriva "http://www.nissepisse.se,http://blog.nissepisse.se" i webbplatsinställningar i så fall. Med Affiliator räcker det med huvuddomänen. Double vet jag inte riktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tror generellt det är klokt att anta att en subdomän (blog.nissepisse.se) betraktas som en egen site. Du bör alltså registrera båda för att vara på den säkra sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Finns jättemånga bloggar med affiliatereklam i inläggen. Kolla tjejernas mode- och prylbloggar så ser du massor av exempel. typ "Den här klänningen köpte jag på <affiliatelänk> visst är den fin".
Vi som har affiliateprogram blir jätteglada när bloggarna länkar i inläggen, för det ger mycket mer trafik än bara en banner eller länk i kanten. Kan inte tro att något program skulle tycka annorlunda, det är ju trafik vi vill ha. Men jag kan ju inte uttala mig å allas vägnar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren, gör så att jag reggar båda för att vara på den säkra sidan
![]() |
||