FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Dammsugarförsäljare brukade säga att de knackade på 100 dörrar, fick snacka med 10 personer och 1 av dessa sade ja tack.
Det skulle innebära att på 100 visningar får man 10 klick och 1 lead. Nån som vet om det finns nån generell statistik kring detta? Hur många klickar generellt på en banner och hur många av dessa leder generellt till köp? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
det där beror väl på hur målinriktad reklam du har?
säljer du dammsugare så är det klart att dammsugarföreningen i göteborg köper mer än skurmopparnas hemliga klubb. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
1. Man måste kopntakta en himla massa folk. Ganska uppenbart. Pratar man med en person så kan man inte förvänta sig att sälja. Pratar man med många kan man förvänta sig att några blir intresserade. Pratar man med jättemånga kan man förvänta sig att någon köper. 2. "Know your numbers" Siffrorna varierar från bransh till bransh, från site till site och från årstid till årstid. Testa att annonsera om skridskor och isdubbar i juli på en webbsite som handlar om cykling. Gör samma sak när isen håller på att lägga sig på samma cykelforum. Jag garanterar att utfallet kommer vara olika ![]() Så 100/10/1 kan fungera. Det kan också vara så att siffran är 30/10/5 eller 1000/50/1. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|