FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Läste den här artikeln precis: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...991181,00.html
Fan va upprörd man blir.. någon här som känner till vem som har sidan? Verkar ju som nått porrforum som adminen inte har så stor koll på vad som läggs ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rent tekniskt så är det svårt att stoppa eftersom det inte finns andra sätt än ip-ban eller att helt sluta tillåta användare att lägga upp filer. Använder man TOR eller liknande så är IP-ban inte så effektivt. Låt de använda forumen och se till att polisen får full tillgång till loggarna ev. direkt access till servern så de i realtid kan se vilka ip som används.
Jag förstår faktiskt problemet väl men jag har ingen lösning. De skulle egentligen kunna missbruka vilket öppet forum som helst om de ville det. Tyvärr är det så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Borde finnas något sätt att lösa det ändå tycker jag, att se i Real-tid vilka IP nummer som används kan ju vara ett förslag?
Vad är det för sida det handlar om förresten? Inte .se antar jag. Höjd straff för sånt skit är ett annat förslag.. gl |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Klart att det går att förhindra om man nu verkligen vill. Enligt BBS-lagen så måste det alltid finnas en uttalad ansvarig utgivare, och det är dennes skyldighet att komma tillrätta med detta alternativt lägga ner eller ta sitt ansvar.
Ett enkelt sätt är att samtliga medlemmar måste avslöja sin identitet (genom en e-postad och verifierad) presentation innan kontot aktiveras. Ett annat sätt är att lägga till en mod som lägger upp inläggen i en modereringskö för granskning godkännande/avslag. På suspekta forum ser man ofta någon slags disclaimer i stil med: "Vi frånsäger oss allt ansvar för uppladdat material." En sådan text är en ren pajaslösning. Man kan aldrig frånsäga sig ansvaret för olagliga aktiviteter inom den egna verksamheten. IMHO: Har man inte kontroll över sin Internetverksamhet så ska man inte heller driva en sådan. Det är så lätt att skylla ifrån sig, frågan är snarare om innehavaren verkligen vill/kan ta detta merarbete? /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det är klart att några aktiva moderatorer skulle kunna göra en hel del i sammanhanget, och lite ip-bannande osv. Som tur är så är det sällan de största sabotörerna som sitter inne med kunskaperna om hur man går runt sådant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Äh, om det skulle "döda ett forum" med presentationskrav/avslöjad identitet eller modereringskö så visar det också vilken nivå besökarna eller verksamheten befinner sig på.
Jag har själv använt mig av presentationskrav vid aktivering av nya konton vid ett flertal tillfällen och vid behov utan att detta har inverkat i negativ bemärkelse på några forum. Har man en tillräckligt intressant sida/forum så kan detta snarare höja nivån märkbart på medlemmarna (Det är betydligt svårare att vara tangentbordskrigare om man inte kan sitta anonymt och bete sig som en idiot.) Ta WN som ett lysande exempel, jag tror knappast att WN skulle dö ut om verifiering av identitet skulle läggas in vid nya konton. My point being: Alla har personligt ansvar för sina sidor/verksamheter på Internet. Klarar man inte av detta, så ska man inte heller ha någon verksamhet. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Om samtliga här DDoSar forumet så är jag nöjd =)
Vi gör ju en god gärning mot samhället... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.flashback.info/showthread.php?p...091#post6223091
Liknande tråd finns på Flashback. Gemensam aktion ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
verkar iaf som sidan är www.kkchatten.com , vem har den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För övrigt är det väl bara att sänka sidan med att ladda ned en stor bild (om någon hittar en sådan, har ingen större lust att leta...) så fixar webbhotellet resten, alternativt får jäveln en fetare räkning skickad till sig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|