FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är sugen på starta en nischad lägsta-bud sajt men bolag i England osv håller mig tillbaka. Detta medför kostnader både i startskedet och bokföringsmässigt.
Det jag satt och funderade på var om man låter budgivare svara på en fråga. Kan man komma runt lotteriet då? Om man budar på Fabians sida www.lowbid.se så skriver man in vilket bud man vill lägga (29 kr) och på nästa sida så kommer en autogenerad kod att SMS:a typ: LAPTOP 29 Om man då låter budaren svara på en fråga typ "Vad blir 3+2?". Budaren skriver 5, den autogenerade koden blir då typ LAPTOP 5 29. Då har man ju aktiverat kunden i en tävling genom att man låter dem svara på en fråga!?!? Idén fick jag från Rockklassiker där Dave in the afternoon säger att han inte får ge bort saker utan hans tävling brukar bestå av att han frågar vad de heter. Lyssnaren svarar med sitt namn och "vinner" då en t-shirt eller vad det nu kan vara eftersom han svarat rätt på frågan. Så kommer de runt den lagen. Vad tror ni? Nån som testat? /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är inte tillräckligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tanke jag har haft om det anses som ett lotteri varför inte söka ett samarbete med någon förening som ligger dig varmt om hjärtat? Dom söker lotteritillstånden du driver tjänsten o ni delar förtjänsten. Borde fungera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enligt lotterinissarna så kan man komma runt det hela genom att den som har lagt det lägsta unika budet svarar på en fråga när budgivningen är avslutad.
Inga krav på frågan....... /Thomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade planer för den här verksamhet för ett tag sedan, men jag bestämde mig för att kolla upp det där lite närmare. Ringde runt lite, och efter att ha disskuterat med 3-5 advokater/jurister eller vad det nu var, så kom alla fram till att det inte är lagligt, eller snarare att det ligger i en gråzon.
De sa även att den här typen av lotteri kommer att börja granskas mer inom en snar framtid. Well, det här var väll typ 4-5 månader sedan och inte har man hört något om en sajt som har stängt pga det här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Då visste inte gubben på LI vad han talade om.......
Jag blir ju visserligen inte förvånad! mvh Thomas THL Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Edit: Tankevurpa
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har Svenska spel själva börjat med en variant av lägsta budgivning.
Jag tror att det förhåller sig som så att om man skulle hitta ett sätt att kringå lagstiftningen, så är det andemeningen i lagstiftningen som ändå gäller och då lär man åka dit ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är därför folk flyttar verksamheten/bolaget till england. LI har inget att säga till om i england... *EDIT* Stavning... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|