Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att hosta bilder på googlepages.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-08, 08:26 #1
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag håller på och gör en gratistjänst där användaren kan lägga in ett javascript på sin egen sida. Javascriptet laddar bland annat in en del bilder. OM jag får många användare på denna tjänst kan det bli ett problem för mig eftersom det är jag som måste betala för trafiken.

Därför funderar jag på att lägga bilderna på Googlepages istället. Då borde man ju få en garanterat bra upptid på dem, och slippa betala för trafiken. Right?

Är det någon som har provat att hosta "populära" filer/sidor på Googlepages? Mina bilder är av typen små ikoner, dvs ingenting som kan bryta mot några regler.

Tacksam för all input jag kan få...
swan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-08, 09:18 #2
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Problemet är väl ifall det blir problem på vägen till GooglePages..
Att lägga saker hos en extern leverantör kan vara bra ibland, men irriterande för användarna...

Skulle GooglePages inte funka (tex. problem på vägen till dom), så funkar ju din sida, men inga bilder visas...

Att du sen tillåter användarna att lägga in Javascript kan bli ett litet problem också. Javascript har en tendens till att sluta funka ifall det blir ett fel... Får man ett javascript fel på en sida, tex. en felstavning, så slutar all javascript på sidan att funka.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-08, 09:29 #3
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Jag har med lekt med tanken att göra detta jag med. Jag har läst igenom googlepages användaravtal och jag kan inte hitta någonstans där det står att man inte får utnyttja tjänsten på det här sättet. Mycket möjligt att jag inte letat tillräckligt noga. Det låter ju lite väl bra för att vara sant...

Användaravtalen finns här: http://pages.google.com/-/terms_of_use.html

Jag har testat lite med hastigheter och så, det går ruskigt fort! Ni kan själva undersöka på min googlepages testsida: http://pontusande.googlepages.com/bakgrundtillrutger
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017